Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Dieta porţiilor controlate te scapă de excesul de kilograme într-un timp record!

in Sanatate

Daca iti place sa mananci, dar si sa gatesti si vrei sa scapi de cateva kilograme in timp record, incearca aceasta dieta!

Dieta portilor controlate este considerata echivalentul american ale celei mediteraneene. In randul celor care aplica principiile acestui stil de viata s-au observat imbunatatirea starii generale a organismului si cresterea duratei de viata.

Planul de slabit se numeste Sonoma si a fost creat de nutrionistul american Connie Guttersen, specialist in biochimie. Ea promite o dieta pentru gurmanzi, care, pe langa faptul ca subtiaza talia, nu te chinuieste cu cantaritul si numaratul caloriilor, fiind axata pe mancaruri cat mai naturale, pline de arome, gatite traditional si savurate pe indelete. Mai mult, prin renuntarea completa la carbohidratii simpli, regimul te ajuta sa scapi de dependenta de zaharuri si te invata cum sa-ti potolesti poftele consumand doar alimente sanatoase.

Ce mananci? Vei scapa de aproape toate kilogramele in plus in primele doua saptamani, dar vei continua sa slabesti, mai lent, si dupa aceasta perioada. Ideea este sa ai in farfurie cantitatile optime de nutrienti. Dieta este bazata pe legume, proteine usoare, cereale integrale si grasimi bune si exclude zaharul alb, amidonul si alimentele procesate. Toate produsele recomandate variaza in functiile de fazele dietei, pe care autoarea le numeste valuri, cu gandul la oraselul californian Sonoma, din apropierea oceanului. Ca reper aproximativ al portiilor, dimineata vei avea o farfurie de 18 cm, iar la pranz si seara, de 23 cm.

FAZA 1. Prima faza este o etapa agresiva de zece zile, in care sunt interzise zaharul, faina alba si grasimile (cu exceptia uleiului de masline extravirgin, a celui de nuci si de rapita). Arunca din camara toate alimentele procesate (chipsuri, margarina etc.) si sucurile carbogazoase, ia-ti gandul de la bacon, vin, dar si de la toate fructele (pentru moment), leguminoasele pline de amidon (fasole, mazare), de la paste si orezul alb. In schimb trece pe lista carnea slaba de vita, curcan, pui, ouale, sparanghelul, nucile, taiteii de hrisca, ierburile si condimentele (busuioc, patrunjel, oregano, piper, scortisoara, chili). Ai voie in cantitati nelimitate salate proaspete, muguri de bambus, ardei gras, fasole verde, broccoli, varza-de-Bruxelles, varza, conopida, telina, castraveti, vinete, fenicul, ceapa verde, ridichi, spanac, germeni, nasturel, dovlecei, rosii, usturoi, ghimbir, suc de lamaie, otet balsamic. In cazul unor persoane, aceasta faza a fost prelungita pana la o luna, fiindca organismul s-a obisnuit greu cu schimbarile. Asadar, ai rabdare si nu te descuraja daca nu scapi rapid de excesul ponderal!

Model meniu:

Mic dejun din 25% cereale integrale si 75%  proteine (carne slaba) ori 50% cereal si 50% proteine (lactate slabe).

Pranz din 40% proteine (de exemplu, mancare de ciuperci) si 60% legume din lista de alimente recomandate (salata verde).

Cina din 30% proteine (gratar din carne slaba sau peste), 20% cereale (paste integrale) si 50% legume din lista de alimente recomandate (salata de vinete).

FAZA A DOUA. Aceasta dieta presupune sa mananci acelasi alimente ca in prima, doar sa adaugi anumite fructe (in cantitati reduse, mere, caise, pepene galben, agrise, grepfrut, cirese amare, kiwi, lamai, limete, ananas, portocale, papaya, prune, pere, pomelo, pepene verde), legume (morcov, anghinare, dovleac), iaut degresat, dulciuri fara faina alba si zahar alb (cu indulcitori naturali), ciocolata neagra, putina miere si nu mai mult de 200 ml de vin pe zi. Vei sta departe si de acum inainte de grasimile hidrogenate si foarte rar te vei delecta cu un dulce cu zahar. Vei ramane in aceasta faza pana cand vei atinge greutatea dorita. Dupa ce ai ajuns la talia visata, treci la faza a treia, transformand dieta pe care tocmai ai urmat-o intr-un stil de viata.

FAZA A TREIA. A treia faza este de mentinere si pune accent pe superalimente precum migdalele, fructele de padure, capsunele, strugurii si spanacul.

Avantajele acestei diete:

  • Dieta nu impune un program de exercitii fizice, insa incurajeaza miscarea. Si cum nu e la categoria “obligatorii”de ce sa nu accelerezi slabirea prin cateva miscari de aerobic?
  • Cafeaua este permisa dar fara frisca sau zahar.
  • E usor sa urmezi dieta cand iesi in oras, cu conditia sa consumi alimentele recomandate si in portiile optime.
  • Daca iti place sa gatesti, acesta dieta iti da mana libera sa-ti hranesti familia intr-un mod sanatos si sa-ti determini atat sotul, cat si copiii sa adopte obiceiuri bune: portii decente, masa savurata incet, in familie, alimente nutritive.
  • Daca esti amatoare de fructe, legume si, in general, iti doresti sa mananci bio (carne de tara, oua eccologice), aceasta dieta te sustine in deemersul tau.

Daca suferi de intorelanta la gluten sau urmezi un tratament medicamentos pentru inima, dieta portiilor controlate iti este aliat, fiindca este conceputa pe principiul alimentelor cat mai naturale si interzice cu desavarsire grasimile rele si zaharurile.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web