Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Estetica imaginii fotografice

in Educational

Fotografia are multe calitati pentru care este considerata arta; aceasta face uz de o tehnica din ce in ce mai rafinata care cere un nivel inalt de cunostinte tehnice si artistice;
Principiile specifice de alcatuire estetica a imaginii fotografice:
1. Organizare in plan a imaginii: se face dupa principii devenite clasice, care au in vedere punerea in maximum de valoare. La aparatele obisnuite filmul are dimensiunea 24 x 36, raportul laturilor 2/3.

 

Linii si puncte forte ale imaginii:
-unind mijloacele laturilor cadrului obtinem axele de simetrie, iar intersectia lor da centrul de simetrie al cadrului;
-subiectul nu se plaseaza in centrul de simetrie al cadrului (excesul face sa scada importanta celorlalte elemente compozitionale ale imaginii;
-impartind fiecare latura a cadrului in 3 parti egale si unind punctele omologate pe lat opuse vom obtine un caroiaj da 4 drepte si 4 pct;
-ex: fotografiem balconul din Romeo si Julieta, suprapunem balconul peste punctul forte superior drept, iar pe Romeo pe punctul forte inferior stang, sau invers (preferabil prima varianta);

 
Linia orizontului
-trebuie evitata simetria;
-linia de orizont a unui peisaj marin nu se suprapune peste axa orizontala de simetrie a cadrului pentru a nu obliga ochiul sa priveasca de sus in jos, in loc sa o faca invers;
-ea trebuie suprapusa peste linia forte orizontala de mai jos a cadrului;
-subiectul sau elementul principal nu se plaseaza niciodata in marginile sau colturile cadrului imaginii.

2. In desfasurarea de adancime a subiectului distingem 3 planuri:
-prim planul e primul care se vede cand privim imaginea si cuprinde elementele compozitionale ale subiectului situate cel mai in fata;
-are rolul de a conduce privirea spre planul de mijloc, unde se afla, de obicei, subiectul;

-planul subiectului contine elementele compozitionale principale ale subiectului;
-fondul creeaza spatiul ambiental in care se desfasoara actiunea subiectului;
-rolul fundalului este sa scoata in evidenta subiectul, deci trebuie sa fie subordonat ca tonalitate si claritate.

 

Perspectiva
-ordinea spatiala si coloritul elementelor trebuie sa respecte niste reguli care sunt date de perspectiva;

-forma si marimea relativa a elementelor– perspectiva liniara;
-variatia tonalitatii culorilor– perspectiva aeriana.

 

Relieful (plastica imaginii)
-rezulta din jocul de lumini si umbre asupra volumelor proprii ale unui corp, dar lumina trebuie sa cada intr-un anume fel;
-maximul de relief se obtine cand umbrele sunt mai lungi, adica dimineata si seara;
-lumina de dupa amiaza da plasticitate mai accentuata, mai favorabila figurilor netede, candide, suave;
-lumina diminetii este mai favorabila fotografierii figurilor brazdate cu riduri.

 

Linii, suprafete, volume
-o imagine este alcatuita din linii drepte, frante, curbe sau ondulate;
-imbinarea acestor elemente grafice dau o senzatie estetica;
-liniile drepte: cu cat sunt mai lungi dau impresia de continuu, de monoton, de repaus; caracterul arborilor inalti, lucrurilor zvelte, trezeste ideea de maiestuos, de demnitate, stabilitate si severitate; orizontala – calm, liniste, nesfarsit.
-liniile inclinate dau accent dinamic imaginii; diagonala forte – stanga jos, dreapta sus, ideea de efort; diagonala slaba – ideea de coborare, este mai dinamica decat prima;
-liniile curbe dau imaginii gratie; cele curbate in jos au un caracter vesel, dau impresia de rapiditae; iar cele curbate in sus de tristete si resemnare;
-liniile frante, verticale si orizontale, dau impresia de energie, de asprime, apare efectul de ritm;
-liniile intrerupte – o fotografie nu trebuie a apara incompleta;

 

Suprafetele
-contribuie la tonalitatea psihologica a imaginii prin senzatia pe care o produce;
-suprafetele mari – statice si monotone;
-suprafetele mici – cu tonuri sau culori variate, insufletesc imaginea;
-suprafetele luminate – efect de calm, prietenos, sugereaza buna dispozitie;
-suprafetele intunecoase – posomorasc imaginea, dau un caracter grav, nelinistit;
-suprafetele triunghiulare – senzatii asemanatoare cu cele date de liniile frante.

 

Volumele
-suprafetele delimiteaza volume pe care jocul de umbre si lumini le scoate mai bine in relief

 

Culoarea
-se refera la senzatia subiectiva de culoare si la proprietatea unui corp de a fi colorat – acestea 2 avand comun faptul ca depind de lumina;
-culorile – calde(galben, portocaliu, rosu) si reci (albastru, verde, violet);
-fotografia – mijloc de comunicare intre oameni, trebuie sa informeze, sa educe, sa distreze.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Educational

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web