Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Exercitiile fenomenale care ne scapa de durerile de spate

in Sanatate

Spatele este ca o carte deschisa in care se inscriu toate traumatismele, mecanice sau psihice. Pana reusim sa scapam de griji, iata cateva exercitii simple, cu ajutorul carora putem atenua durerea.

Multe dintre suferintele noastre se fixeaza in zona spatelui, pentru ca este o zona foarte bogata in terminatii nervoase, care reactioneaza la orice: la socuri mecanice, la stres, la emotii si la oboseala. Aceste dureri de natura psihica iradiaza in ceafa, in zona lombara sau intre omoplati. Ele nu sunt de durata, dar tot revin, pana ajung sa se cronicizeze. Persoanele obisnuite cu aceste dureri, reusesc, in general, sa iasa din criza exersand cateva miscari eficiente. Iata doua dintre ele, daca “duceti prea multe in spate”:

INTINSA PE JOS, capul pe o pernuta; usor, indoiti picioarele, aduceti incet genunchii spre piept si cuprindeti-i cu bratele. Ramaneti in aceasta pozitie cam un sfert de ora. Apoi rostogoliti-va pe o parte si ridicati-va.

ASEZATI-VA CU FATA LA PERETE, la o distanta de circa 20 cm, asezati-va incet in genunchi,apoi intideti-va pe spate si aduceti genunchii spre piept. Intindeti picioarele in sus, unul dupa altul, sprijinandu-le de perete. Ramaneti asa un sfert de ora. Reluati acest exercitiu de mai multe ori pe parcursul zilei.

RESPIRATIA GRESITA insoteste, adesea, crampele musculare, care, la randul lor, jeneaza respiratia. Un suspin adanc este deja o rupture in acest cerc vicios. Imaginati-va ca diafragma este un cerc mare; asezati-va in prima pozitie pe care am descries-o si inspirati profound, ca si cum ati vrea sa umpleti acel sac, relaxati-va, apoi reluati. Puteti repeta aceste exercitii de cate ori simtiti nevoia. Pentru a va relaxa, incercati sa va detasati de realitate ascultand muzica, gandindu-va la ceva agreabil, la o imagine care va incanta.

EXERCITIILE PENTRU ABDOMEN

Pentru a va relaxa spatele, trebui sa puneti la treaba muschii “antagonisti”: cei abdominali. Spatele trebuie sa ramana lipit de sol, pentru a evita orice arcuire nedorita.

  • In patru labe, cu spatele drept, coborati nivelul abdomenului apoi ridicati-l, mentinadu-l asa cat puteti de mult. Reluati.
  • Intariti centura abdominala: asezata pe un scaun, cu umerii in jos, sprijinita pe bratele intinse. Desprindeti mainile si picioarele, ramanand in aceeasi pozitie. Nu va cabrati spatele, respirati adanc.
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web