Hipsterii sunt demodati! Ce categorie de bărbaţi vine în locul lor?

in Articole

Hipsterii sunt demodati si incep sa fie inlocuiti de “yuccie” (acronim pentru ‘young urban creative’ – tineri din mediul urban, creativi – n.red.). Noua categorie sociala se remarca prin renuntarea la slujbele fixe in favoarea freeelancing-ului, pentru a putea face munca de creatie, printre care fotografie, web design, pictura si scris.

Close up of man trimming beard with scissors
Hipsterii sunt tineri din mediul urban, caracterizati prin lipsa de ambitie profesionala, stil de viata alternativ si un look in afara standardelor curente ale modei. Yuccie, in schimb, este ceva mai in varsta decat hipsterul, munceste din greu intr-o slujba creativa, dar nu se lasa impovarat de birou, salariu si ceas, scrie Mashable.

Aceasta sursa a publicat prima noul termen, inventat de David Infante, care a definit in cateva cuvinte noua categorie sociala: “Sa te imbogatesti rapid ar fi grozav. Dar sa te imbogatesti rapid si sa-ti pastrezi autonomia creativa? Asta e visul fiecarui yuccie”.

Noua categorie sociala, cu evidenta sa latura independenta, trebuie totusi sa supravietuiasca din ceva, asa ca sursa citata a intocmit si un ghid profesional pentru yuccie.

1. Yuccie stie cat valoreaza

Un adevarat yuccie isi pune o singura intrebare in legatura cu o noua slujba: ma angajez aici din pasiune sau pentru bani? Daca banii sunt indestulatori, insa locul de munca nu le indeplineste viziunea artistica, yuccie renunta la slujba.

Branden Harvey, spre exemplu, fotograf in Nashville si Seattle, refuza 99% din oportunitatile care ii ies in cale: “In cele din urma, arta mea e cel mai important lucru pentru mine. Cu cat refuzi mai multe lucruri bune, cu atat poti accepta mai multe lucruri excelente”.

2. Yuccie isi construieste brandul

Fiecare freelancer creativ are un produs sau un talent pe care il promoveaza pentru a face bani, insa yuccie se disting de restul prin construirea unui brand.

Andrea Wenglowskyj, fotograf si cofondator al Kind Aesthetic, in Brooklyn, spune ca “sa te transformi intr-o marca si sa te vinzi este cel mai dificil lucru”.

El recomanda construirea unui portofoliu online, lansarea unui website cu informatiile de contact si dezvoltarea unei prezente pe retelele de socializare, unde sa interactionezi cu potentialii clienti si alti freelanceri.

3. Yuccie trebuie sa socializeze

Multi sunt de acord ca freelancerii din meseriile creative trebuie sa intalneasca mereu oameni noi, sa primeasca feed-back asupra muncii lor si sa descopere potentiali noi clienti. Multi “creativi” tind sa munceasca in izolare, asa ca unele organizatii gazduiesc evenimente unde tinerii yuccie sa intalneasca alte persoane ca ei si sa gaseasca potentiali clienti.

Joel Hughes, fost freelancer, care are acum compania Glass Mountains, are un sfat: “Nu sta acolo asteptand sa sune telefonul sau sa iti intre un e-mail. Spune-le oamenilor despre ce faci pe retelele de socializare. Contacteaza potentialii clienti si ofera-le o trecere in revista gratuita. Intalneste-te cu persoanele care te pot recomanda mai departe, la o cafea, sa explici ce faci”.

4. Yuccie nu se teme sa vorbeasca despre bani

Chiar daca este un subiect inconfortabil, yuccie trebuie sa vorbeasca limpede despre bani. Pentru a avea succes in acest domeniu restrans al freelancingului in industria creativa, trebuie sa poti vorbi despre bani cu clientii potentiali, in asa fel incat sa scapi de cei care vor doar sa iti iroseasca timpul si sa gasesti oamenii care apreciaza ce faci si isi permit preturile tale.

Ideea este sa nu stabilesti preturile prea jos – “e o zicala: daca nu suficienti oameni clipesc atunci cand spui ce preturi ai, inseamna ca preturile tale sunt prea mici”, spune Hughes.

Sursa: onlinereport.ro

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.