Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

In pas energic! Obiceiuri simple care va dau vigoare

in Sanatate

Deseori ne simtim epuizati, mai ales in perioadele in care avem mai mult de lucru. Iata cateva trucuri simple care ne pot ajuta sa fim mai plini de energie:

  • Beti-va cafeaua cu inghitituri mici, pe tot parcursul zilei. Aveti obiceiul ca, dimineata, sa dati pe gat un expresso triplu, ca sa ramaneti cu ochii deschisi? S-ar putea ca astfel sa va micsorati si mai mult nivelul de energie. Studii intreprinse la Scoala de Medicina Harvard arata ca dozele mici si frecvnte de cofeina (cantitatea continuta intr-un sfert de cana de cafea) sunt mai eficiente decat una-douza doze mari.
  • Faceti cativa pasi vioi. Atunci cand va simititi apatic, faceti o plimbare de zece minute in ritm sustinut. Deseori, persoanele obosite au o rezerva scazuta de adenozin (ADP), un “mesager” intracelular implicat in metabolismul energiei. Cu alte cuvinte, “motorul” dumneavoastra, are nevoie de mai multe “scantei” pentru a se aprinde.
  • Cultivate recunostiinta. Atunci cand va plimbati, concentrate-va pe lucrurile pentru care va simititi recunoscator vietii. Aceasta tehnica simpla combina puterea recunostiintei cu efectele pozitive ale miscarii creierului dumneavoastra, fiind inundat de neurotransmitatorii starii de bine si de endorfine. Este un exercitiu simplu, dar eficient, care va energizeaza mintea si trupul.
  • Beti apa. Oboseala este deseori unul din primele semne ale deshidratarii, iar daca toata ziua nu beti decat cafea si sucuri, probabil ca sunteti deshidratat.
  • Controlati-va tiroida. Daca aceasta glanda nu produce suficienti hormoni, poate fi unul dintre motivele pentru care va simtiti obosit si deprimat. E suficient sa faceti o simpla analiza de sange.
  • Cultati-va cu 15 minute mai devreme. In fiecare saptamana, duceti-va la culcare cu cate 15 minute mai devreme, pana ce descoperiti exact de cat somn are nevoie organismul dumneavoastra. Veti stii ca v-ati odihnit suficient atunci cand va simtiti plini de energie.
  • Treziti-va la timp. Dimineata, treziti-va in fiecare la aceeasi ora, chiar si in weekenduri, indiferent cat de putin ati dormit. Daca va obligati organismul sa respecte un tipar, veti dormi mai repede seara. Exersati timp de cateva saptamani.
  • Consumati alimente cu fosfor. Fosforul este un mineral esential, de care organismul dumneavoastra are nevoie pentru a transforma carbohidratii, grasimile si proteinele in energie. Adaugati fosfor in lista principalelor surse alimentare, pentru a va spori nivelul de energie. Acestea sunt: tarate (de orez sau de ovaz), seminte de dovleac si floarea-soarelui, germeni de grau prajiti, parmezan, seminte de susan, nuci de Brazilia si seminte de pin, boabe de soia prajite, seminte se in, bacon.
  • Mancati o data la patru ore. E mult mai bines a va realimentati corpul la combustibil inainte ca acesta sa se epuizeze complet, fiindca astfel sunteti tentat sa mancati in exces. Luati cate o masa frugala sau o gustare la fiecare patru ore: un bol cu cereale integrale, o mana de arahide prajite cu un ou rascopt, o felie de de carne slaba, un mar feliat etc.
loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web