Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Indicii ca NU consumi destule proteine!

in Sanatate

Proteinele sunt substante organice vitale pentru organismul fiecaruia. Insa cand cantitatea lor in alimentatie este insuficienta, poate pune in pericol sistemul imunitar. Daca ai o dieta variata cu branzeturi, iaurturi, carne si proteine vegetale, este destul de dificil sa te confrunti cu deficit de proteine. Totusi, in cazul in care acest lucru se intampla, organismul iti va folosi proteinele din alimentatie drept combustibil pentru energie si nu pentru a-ti imbunatati imunitatea, masa musculara, cresterea parului, a unghiilor sau pentru sanatatea pielii. Cauze probabile: mananci prea putin si nu ajungi la necesarul potrivit pentru organism, urmezi o dieta nesanatoasa sau ai dezechilibre digestive. In mod obisnuit, femeile au nevoie de 0,6 g de proteine/kg corp/zi, in timp ce barbatii au nevoie de 0,8 g proteine/kg corp/zi. Insa cantitatea optima difera in functie de activitatile de peste zi, de varsta, de masa musculara si de starea de sanatate a persoanei.

Cine e predispus la deficit de proteine?

  • Varstnicii, pentru ca pe masura ce imbatranim digestia si abilitatea organismului de a utilize proteinele scade.
  • Persoanele care se recupreaza dupa o boala acuta sau o accidentare si in acest caz au nevoie de cantitatea de proteine si inca jumatate fata de cea recomandata.
  • Oamenii care au un regim de viata stresant, deoarece hormonii de stres favorizeaza slabirea musculara si a tesuturilor atat in cazul stresului fizic, cat si al celui emotional.
  • Persoanele care urmeaza diete de slabire.
  • Sportivii care ard multe calorii si folosesc adaos de proteine pentru a-si mari masa musculara.
  • Cei cu probleme digestive si cu nivel scazut de acid gastric.

Ce e de facut? Din fericire, proteinele sunt disponibile sub diferite forme, in stare cruda sau gatite. Indiferent de tipul de diet ape care il urmezi, sunt numeroase variante prin care poti adauga mai multe proteine in alimantatie: daca mananci multe alimente procesate, multi carbohidrati si zaharuri, incepe sa le inlocuiesti cu 3-4 mese cu pste, carne, pui, oua, lactate, branzeturi alaturi de cereale integrale, fructe si legume; daca esti vegana, proteine excelente se gasesc in cereale integrale, linte, soia, fasole, mazare, nuci, seminte etc.; daca nu vrei sa mananci unele alimente cu proteine, poti incerca un supliment sub forma de pudra fabricat din soia, oua, orez, mazare sau zer; daca ai probleme cu acidul gastric, cantacteaza un medic gastroenterolog sau un specialist in boli metabolice pentru un supliment adecvat.

Riscul in restrictia proteica! Cantitatea de proteine pe care un om sanatos ar trebui sa o consume zilnic acopera aproximativ 15% din necesarul energetic. Probleme se pot ivi in diete de slabire, in cazul lipsei de hrana, la vegetarieni, la persoane care renunta la unele alimente etc. Restrictia proteica poate deveni periculosa pentru organism, deoarece toate structurile celulare au in compozitie proteine, iar hormonii, neurotransmitatorii, imunoglobulinele sunt structuri proteice.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web