Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

INTELIGENTA EMOTIONALA

in Arta

Teoria neurobiopsihologica

 

-explorarea zonelor functionale din creier cu cele 100 miliarde de neuroni in care se desf procesele creativitatii

 

 
Modelul tridi al creierului :

-creierul reptilian (apararea teritoriuui, rutine,itinerare, automatism)

 

 

-creierul limbic (visceral, se ghideaza dupa 7 legi : impermeabil logicii rationale; pe aici si sant filtrate unidirectional toate informatiile; filtrarea da tonalitatile emotio-anale informatiei (interesant /monoton); inregistrarea actiunilor si transformarea in reflexe; stocarea amintirilor si dobandirea experientei; actionarea filtrului in functie de tipul de amintiri ; asigurarea debitului cunoasterii prin imagine

 

 

-cortexul apare la mamiferel superioare ca sediu al recunoasterii obiectelor , ca realitate externa intr-un spatiu dat; la om da specificitate prin operarea cu simboluri , limbaj si gandire abstracta

 

 

In cadul creierului opereaza specializarea pe orizontala ( creierul drept si stang ) si tipuri de emisfericitatea (complementaritatea emisf 1962)

 

 

-exista patru sectoare de reactivitate cerebrala, preferinte cerebrale si interconexiuni intre sectoare , profiluri marcante si interconexiuni privilegiate , diferentieri in gradul de folosire al sectoarelor, modul de rezolvare al problemelor si localizare in creierul total , comunicare interpersonala.

 

 

Creativitatea si factorii stimulatori sau inhibitori decurgand din complexele personale

 

Bariere personale in raporturile interumane (E. Limbos )

 

 

-bariere legate de contextul socio-cultural ce decurg din insatisfactiile conditiilor in care traieste individul, conditionarea si manipularea prin mass-media , persistenta prejudecatilor , diferente culturale, non-integrarea frustatilor si ultimele descoperiri stiintifice sau filosofice

 

 

-bariere datorate frici endemice : infruntarea, agresivitatea, principiul competentei, rezistenta la schimbare ,lipsa increderii in sine

 

 

-bariere datorate atitudinii individualiste : egocentrismul, sentimente de incompetenta , lipsa de obiectivitate si realism

 

 

-bariere referitoare la relatiile individ-grup : lipsa de comunicare, marginalizare, lipsa de autenticitate, dependenta.

 

 

Blocaje ale creativitati : de tip emotional, de ordin cultural, de ordin perceptiv

 

 

Complexe personale : complexul de abandon, de rivalitate fraterna , de insecuritate, al castrarii sau afirmarii de sine in plan sexual , de culpabilitate , de inferioritate. Complexul este un segment de conduita , compus din tendinte, reprezentari , afecte si fara semnificatia unitara prin raportare la existenta actuala a subiectului.

 
La ora actuala prin complex se intelege echivalentul sentimentelor de inferioritate sau vinovatie, adica un handicap cand este noncompensat sau nonintegrat dar altfel poate fi si o sursa de autodepasire.

 

 

Inteligenta emotionala

 

Importanta acordata individului si drepturilor sale se regaseste in insemnatatea emotiilor si studiul carac afectivitatii ce scapa constiintei (este la nivel inconstient)

 

 

-emotiile asigura: supravietuirea , luarea deciziilor , stabilirea limitelor, comunicarea si unitatea membrilor speciei umane

 

-iteligenta emotionala EQ are o influenta mai mare asupra reusitei individului decat IQ
inteligenta emotionala implica:

 

 

Mayer si Salovey : – abilitatea de percepere si exprimare a emotilor , de accedere si generare de sentimente faciliteaza gandirea si cea de cunoastere si intelegere a emotiilor si astfel promovarea dezv emotionale si intelectuale.

 

 

Reuven Bar – On : adaptabilitate, controlul stresului , dispozitia generala, constientizarea propiilor emotii, stapanirea emotiilor, motivarea interioara, empatia, stabilirea si dirjarea relatiilor interumane

 

 

D. Goleman : constiinta/incredere in sine , autocontrol, aptitudini sociale

 

 

A. Mehrabian : perceperea clara , exersarea capacitatii de a raspunde cu emotia si comportarea adecvata , implicarea intr-o relatie interpersonala implicand onestitatea, respectul, alegerea profesiei cu satisfactie profesionala , capacitatea de a lucra echilibrat de a se recrea si relaxa in viata.

 

 

 

Nivelurile formarii inteligentei emotionale : evaluare perceptiva si exprimarea emotiei , facilitatea emotionala a gandirii , intelegerea si analiza emotiilor si utilizarea cunostiintelor emotionale, reglarea emotiilor.

 

 

Empatia – fenomenpsihic de retraire a starilor si actiunilor celuilalt prin transpunerea psihologica a e eului , permitand intelegerea modului in care celalalt interpreteaza. Ipostaze : fenomen psihic, proces psihic, produc psihic, insusire psihica , construct multidimensional de personalitate.

 

 

Altruism – influentat de empatie prin 3 variabile : abilitatea de discriminare si clasificare a starilor afective ale altora , evaluarea ipotetica a modului de comportare a unei alte persoane, impresionabilitatea emotionala, capacitatea de a-ti unifica simtamintele cu alte persoane

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Arta

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web