Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Marketing si design in prezentarea produselor din comert

in Comert

Ambalajele.

 
Realizarea ambalajelor este o problema de design, iar fundamentarea lor ca eficienta economica si prezenta lor in sfera desfacerii marfurilor, se situeaza sub imperiul marketingului. Ambalajele sunt o resursa de diversificare a produselor, de crestere a aprecierilor si mai ales de stimulare a vanzarilor.
Frecvent, culoarea este cea care realizeaza concordanta cu forma si grafismul ambalajului, avand ca obiective: stimularea vanzarilor, personalizarea produselor, promovarea unor elemente specifice, crearea unui climat psihologic comercial, instituirea unor traditii ale produselor sau intepriderii.

 
Grafica (caracterul literelor, marimea, culoarea), adanceste trasaturile de individualitate ale produselor, subliniindu-le destinatia, popularizandu-le, scurtand timpul de identificare, alegere si decizie in achizitie. Forma, culoarea si grafica ambalajului, sunt elemente de sinteza din designul de ambalaj (pot promova eficient produsele, spori competitivitatea lor).

 

 
Ambalajul a devenit o preocupare aparte infiintanduse W.P.O. (Organizatia mondiala pentru ambalaje) si Federatia europeana pentru ambalaje.

 

 
Din perioada clasica a esteticii designului, s-a estimat ca grafica ambalajelor genereaza categoriile:
– prezentarea produsului prin fotografii, desene, combinatii figurative cu compozitie si policromie cat mai de efect.

 

 
– grafica intelectuala sau sintetica (neincarcata cromatic cu simboluri vizuale)

 

 
– grafica umoristica marcata de unele specificitati nationale.

 

 
Tot mai importanta devine preambalarea marfurilor din marile suprafete de desfacere, etichetarea produselor, busoanele sticlelor de bauturi, forma sticlelor, sau ambalajele personalizate pentru unele magazine sau lanturi de magazine.

 
Etalarea marfurilor
Noile tehnici de manipulare, depozitare, pastrare, conditionare, etalare, vanzare si prezentare a marfurilor au o componenta tehnologica si de design.

 

 
Realitatea esteticii comerciale avea ca si aspecte:
– integrarea constructiei comerciale in ambient si armonizarea in cadrul ei a obiectului cu mijloacele de munca

 

 
– plasarea salii de vanzare cu accese facile pentru clienti si personal

 

 
– diferentierea retelei comerciale conform tuturor sectoarelor de piata

 

 
– tratarea corespunzatoare a utilajului comercial nemecanic (mobilier) si mecanic in centre compozitionale (dispozitie, inaltime, cromatica, finisaje)

 

 
– constituirea lanturilor comerciale si a imaginii lor de marca (pana la vestimentatia personalului)
Fluxurile de formare a sortimentului comercial

 

 
Formarea sortimentului comercial se face in depozitele de marfuri. Organizarea acestora a devenit foarte importanta si s-au practicat aplicarea unor principii coloristice: in depozite textile, confectii (tema, culoare), in depozite de produse chimice, mase plastice, electrice, electornice (forma, culoare, grafism), in cele alimentare (forma, culoare, ambalaj de prezentare si desfacere), dar si dispozitia mecanica, computerizata.

 

 
Nu toti cumparatorii sunt dispusi sa isi faca cumparaturile in depozite-magazin, asa ca aceasta realitate de fond a fost uneori travestita prin designul lantului respectiv de magazine.

 

 

Comertul la distanta, de la om la om si electronic
Elasticitatea si adaptabilitatea comertului a facut sa apara forme inedite; chiar daca unele dintre ele au in esenta reducerea investitiilor si cheltuielilor, totusi nici una nu s-a putut materializa fara un design apropiat (de la catalig sau clip, pana la designul de pagina web).

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Comert

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web