Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Meniu antistres

in Sanatate

In prezent, stresul ne este unul dintre cei mai de temut dusmani. Exista insa alimente care, dincolo de faptul ca sunt bune pentru sanatate, te si ajuta sa lupti impotriva lui. Astazi, stresul face parte din viata noastra de zi cu zi. In doze mici, el este benefic, dar cand ajunge cote prea mari, avem intotdeauna de suferit. Pe langa faptul ca ne da o stare emotionala si mentala proasta, in timp, el ne poate imbolnavi. Stresul e mentionat ca factor de risc in numeroase afectiuni: hipertensiune arteriala, obezitate, atac de cord, accident vascular cerebral, diabet, alergii. Din pacate, multi dintre noi traiesc intr-o stare aproape permanenta de supraincordare. Astfel ca nu strica ca stii ca ajutoarele de care ai nevoie pentru a te elibera de povara stresului se afla chiar in farfurie.

Pestele gras (somon, ton, hering, macrou, sardine, somn, scrumbie) contine acizi grasi omega 3, despre care s-a dovedit ca reduc anxietatea, regleaza activitatea hormonilor de stress si, in acelasi timp, ne feresc de bolile cardiovasculare: combat inflamatia (inclusiv a vaselor de sange), scad colesterolul rau si trigliceridele, impiedica depunerea grasimii pe artere. In plus, pestele contine vitamine din complexul B, ajutand corpul sa produca serotonina, B6 si B12 previn depresia. Ca sa te aprovizionezi constant cu “antidepresive” omega 3, mananca peste gras macar de doua ori pe saptamana. Bogate in omega 3 sunt si semintele de dovleac, de chia, dar si nucile.

Avocado contine doi factori antistres puternici: potasiu si grasimi mononesaturate. S-a dovedit ca acestea reduce tensiunea arteriala si tin depresia departe. Grasimile mononesaturate ajuta creierul sa fie mai receptiv la serotonina. De asemenea, ardeiul gras rosu e foarte bogat in vitamina C, iar diferite studii au scos la iveala ca persoanele care au luat doze mari de aceasta vitamina inaintea unui eveniment sau a unei situatii stresante (de exemplu, o prezentare in fata publicului) au avut tensiunea arteriala mai mica, iar hormonii lor de stres (mai ales cortizolul) au revenit mai repede la nivelul lui normal decat in cazul celor care nu au luat vitamina C. Asadar, include cat mai des in meniu ardeii grasi rosii, dar si alte alimente bogate in vitamina C: patrunjel, broccoli, rosii, varza-de-Bruxelles.

Carnea de curcan este un alt aliment de inclus in lista alimentelor care combat tensiunea interioara. Asta, deoarece contine triptofan, aminoacid esential cu efect atidepresiv. In plus, curcanul iti ofera portii generoase de selenium, care ajuta la cresterea nivelului de serotonina, supranumita hormonul fericirii. Opteaza pentru carne slaba (piept, de exemplu) ca sa tii sub control aportul de grasimi si caloriile. De asemenea, vegetalele verzi (broccoli, varza, spanac, salata, sparanghel) sunt pline de vitamine din complexul B, despre care se stie ca joaca un rol esential in reglarea emotiilor si care ne ajuta totodata sa combatem depresia si anxietatea. In plus, multe dintre ele sunt bogate in magneziu, un element care ne mentine calmi si relaxeaza musculature: cand muschii sunt relaxati, tot corpul este relaxat! Ideal ar fi sa mananci in fiecare zi macar 100-200 g de spanac sau alte verdeturi de acest fel.

Daca esti pe picior de plecare si ai nevoie de o gustare rapida incearca migdalele, nucile, fisticul. Sunt bogate in vitaminele B si E, dar si in magneziu si zinc, minerale indispensabile in lupta impotriva stresului. Nu uita ca fructele oleaginoase sunt bogate in grasimi bune. Dar chiar daca aceste grasimi sunt sanatoase, ele tot contin multe calorii. Prin urmare, daca tii la silueta, limiteaza Portia la 30 g (cat incape intr-un pumn). Datorita bogatiei de ntioxidanti, printre care si vitamina C, afinele au puterea de a repara/proteja organismul de efectele nocive ale tensiunii psihice. Cand suntem stresati, corpul are nevoie de mai multi antioxidanti si de vitamina C pentru a-si desfasura activitatea. Adauga 50 g de affine in iaurtul de dimineata sau savureaza-le simple, la gustare. Nu te teme, au putine calorii si sunt sarace in zahar, deci silueta nu ti-e in pericol.

Cand vorbim de dieta echilibrata, carnea de vita este deseori criticata. Consumata in cantitati moderate (150 g/portie, de cateva ori pe saptamana), ea poate fi un minunat aliment antistres, deoarece contine cantitati mari de zinc, fier si vitamine B, recunoscute toate pentru capacitatea de a echilibra emotional. Carnea de vita este foarte bogata in acid folic, care stimuleaza producerea unor substante ce actiioneaza asemenea andorfinelor, producand relaxare si destresare.

E SANATOS SA MANANCI CIOCOLATA! Un studiu efectuat de suedezi arata ca, daca suntem extreme de incordati psihic, reusim sa ne reducem semnificativ nivelul de stres mancand zilnic 30 g de ciocolata neagra, timp de doua saptamani. Cacaua stimuleaza secretia unor substante care actioneaza asupra zonelor din creier responsabile de relaxare si euforie. Savureaza cateva patratele de ciocolata neagra si starea de incordarea se va topi precum deliciosul desert!

CE ALIMENTE SA EVITI. Daca treci printr-o perioada tensionata, ar fi bine sa eviti anumite alimente. In topul listei sunt cele cu cafeina, care contribuie la aparitia anxietatii si exacerbarea stresului. De asemenea, nu consuma alimente si bauturi bogate in zahar, care stimuleaza secretia insulinei si impiedica glandele suprarenale, care produc hormonii de stres, sa-si indeplineasca functia. In final, ajungi sa te simti stoarsa de energie si chiar mai stresata ca inainte de a consuma aceste alimente.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web