Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Nu te poti concentra, ai probleme cu atentia, ti-e greu sa-ti amintesti nume, date sau evenimente? Ca sa-ti stimulezi memoria, bazeaza-te pe ajutorul remediilor naturale

in Sanatate

Este o realitate faptul ca nu ne putem exprima adevarata personalitate si nu putem stralui in conversatie daca nu ne amintim cu rapiditate informatiile stocate in creier de-a lungul timpului. Din nefericire, cu timpul, multi dintre noi constata ca memoria incepe sa le joace feste. De vina nu este doar varsta, ci si alimentatia dezechilibrata, stresul, obosela, ritmul de viata agitat, lipsa de somn. Ce putem face pentru a rezolva problema? Cand vine vorba de capacitatile cognitive, precum memorie, concentrare, atentie, plantele, ca de obicei, ne sunt aliati de nadejde. Ele ne ajutanu doar sa ne pastram memoria intr-o conditie buna, ci si s-o imbunatatim in cazul in care incepe sa dea rateuri.

SALVIE

Folosita in special pentru tratarea tulburarilor digestive si a infectiilor mucoaselor, salvia are efecte benefice si asupra memoriei. Cercetatorii au constatat ca aceasta planta permite imbunatatirea memorie, gandirii si atentiei. O poti folosi sub forma de capsule cu pulbere din frunze uscate (300 mg pe zi).

ROZMARIN

Pe langa faptul ca intareste sistemul imunitar, combate migrenele, tusea, insomnia si problemele digestive, rozmarinul are capacitatea de a stimula functiile mentale, fiind o planta utila atat persoanelor care prezinta tulburari de memorie si de concentrare, cat si celor care se confrunta cu stari depresive, nervozitate ori stres puternic. Infuzia se prepara cu o lingurita de planta la 200 ml apa clocotita, se acopera si se lasa sa infuzeze 10 minute dupa care se strecoara. Ceaiul se bea caldut, cate 3 cani pe zi, o zi da, una nu timp de 20 de zile.

GINSENG

Ginsengul este o alta planta cate mentine mintea agera, deoarece contine substante care au actiune neuroprotectoare. In plus, stimuleaza imunitatea,ajuta organismul sa se refaca dupa perioadele de oboseala intensa, combate depresia. Ginsengul se gaseste in farmacii sub forma de extract lichid si capsule, dar il poti folosi si sub forma de ceai: infuzeaza maximum 3 g de radacina maruntita fin in 500 ml de apa clocotita, timp de 10 minute. Strecoara. Bea 2 cesti pe zit imp de 20 de zile pe luna, dar nu mai mult de 3 luni.

GINKGO BILOBA

Este planta recunosuta ca fiind cel mai bun remediu pentru revigorarea memoriei. Si-a castigat reputatia de “tonic al creierului” gratie proprietatii ei de a imbunatati circulatia sangvina in intregul corp, dar in special la nivelul creierului. Cand creierul este bine irigat cu sange, el primeste cantitatea neesara de elemente nutritive si oxigen, iar acest lucru are efect benefic asupra randamentului inteletual (imbunatatirea memoriei, a capacitatii de concentrare si de procesare a informatiilor). Gratie antioxidantilor din compozitie, ginkgo biloba incetineste imbatranirea celulelor. Studiile arata ca aceasta planta ajuta la tratarea si prevenirea bolii Alzheimer, sclerozei multiple, sindromul mainilor si picioarelor reci, tinitusului (tiuit in urechi). Cum o folosesti? Intr-un litru de apa fierbe 40 g de Frunze uscate timp de 30 de minute, apoi strecoara. Bea o cana de 2-3 ori pe zi, timp de 20 de zile. Fa 10 zile pauza, apoi reia cura daca e nevoie. In locul infuziei poti folosi extractul de ginkgo biloba sub forma de capsule sau tinctura.

CEAI VERDE

Singurele medicamente disponibile astazi pentru tratarea persoanelor are sufera de Alzheimer (cel mai des intalnita forma de dementa) sunt anticolinesterazicele, care impiedica degradarea acetilcolinei, un neurotransmitator responsabil de memorie. Ei bine, ceiaul verde contine teanina, un aminoacid care serveste exact la fabricarea acetilcolinei. In plus, bogatia ceaiului verde in antioxidanti previne distrugerea neuronilor, iar teina protejeaza micile vase de sange din creier. Bea 5 cesti de ceai verde pe zi (o lingurita la o cana de apa clocotita) sau opteaza pentru un extract sub forma de capsule.

ALIMENTE PENTRU O MEMORIE SOLIDA

Studiile arata ca persoanele care consuma cantitati relativ mari de vegetale au sanse maxime sa-si pastreze creierul in forma pana la varste inaintate. Cela maipretioase pentru memorie se pare ca sunt cruciferele (conopida, varza, varza-de-Bruxelles, broccoli) legumele cu frunze verzi (spanac, varza kale, salata verde), fructele de padure, sfecla, tumericul.

GIMNASTICA PENTRU CREIER

Ca si corpul, creierul are nevoie de antrenament pentru a se mentine in forma. Iata cateva exercitii care te ajuta sa-ti imbunatatesti memoria intr-un mod placut si usor.

Alege la intamplare 10 cuvinte. Scrie-le peo foaie, intoarce foaia si incearca sa ti le amintesti. Ai memorat cel putin 5? Inseamna ca nu stai foarte prost cu memoria, dar categoric e loc de mai bine. Repeta exercitiul zilnic si curand vei reusi sa retii toate cuvintele.

Rezolva cuvinte incrutisate, Sudoku, rebus.

Invata in fiecare zi un uvant nou din dictionar, citind cu atentie explicatiile. Apoi fa in minte cateva propozitii scurte cu acel cuvant. Noteaza sensul cuvantului intr-un carnetel.

Loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

Mergi la Sus

Politica cookies Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Politica de confidentialitate

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate