Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

ORASUL VIITORULUI

in Constructii

Structurile Viitorului
Cuceririle stiintei si progresul tehnologic au dat nastere unei arhitecuri cu un limbaj formal cu totul nou. Astazi mai mult ca oricand sistemul de executie, modul de folosire a materialelor ar determina forma generala a cladirilor, asigurandu-i inchiderea, acoperirea si impartirea spatiului arhitectonic.
Plastica unei cladiri ar tine in primul rand de complexul elementelor ce ii asigura stabilitatea, de ansamblul partilor sustinatoare si doar in mod secundar de componentele constructive si de finisaj. Cladirile contemporane ar putea fi reduse la simpla expresie a structurii, astfel luand fiinta o expresivitate emotionala a geometriei.
Sistemele noi structurale aduc o schimbare in conceptia stablilitatii si creeaza noi raporturi intre greutate si rezistenta. Astfel apare o noua conceptie a peretelui “arhitectura de azi a eliminate zidul ca element de sustinere a constructiei, mentinandu-l cel mult pentru delimitarea si impartirea spatiului folosibil”.

Un efect plastic cu totul revolutionar este dat de edificiile unde structura de acoperire il constituie aproape inteagra compozitie arhitectonica. Dupa cum spunea Felix Candela ” o cladire poate fi un simplu acoperis, celelate elemente devenind obscure in umbra lui”.
Aproape tot ceea ce constituie azi mediul artifical al vietii este tributar conceptului de design. In design ar fuziona: indemanarea, tehnica, experienta si o mare sensibilitate. Design-ul e o metoda, tehnica de rezolvare a problemelor si atitudine. Fiecare civilizatie isi are frumusetile ei, iar arhitectura a intruchipat intodeauna spiritul perioadei respective, ar trebui ca si epoca noastra sa-si configureze propria ei orientare stilistica. Ceea ce ar trebui avut in vedere este ca elementele care alcatuiesc ambianta cladita sa nu ajunga sa fie dezumanizate de masina.
Studii de caz care la momentul respectiv au fost prezentate ca prefigurari ale “orasului viitorului – sisteme ale viitorului”:

Casa “gogoasa”

Are aspectul unui tort circular gigantic, inchis cu o membrana tensionata, formata din elemente structurale radiale pentru a forma o casa circulara complet integrata in pamant. Este o reluare cu mijloace high tech a casei musulmane troglodite din desert.

Masa Amorfa – Picatura

Proiect participant la piata Trafalgar. Forma curbilinie a cladirii pleaca de la forma locului si unghiurile de lumina restrictive generate de catre cladirile invecinate.Structura cuprinde 2 invelitori care sunt tridimensionale in interior, contravantuite pentru a asigura o inchidere completa de la varf pana la baza.

Pod pentru Paris

Castigator al locului 2 al revistei JA pt a ilustra conceptul de pod al viitorului. Podul este un tub arcuit cu o sectiune lunga si invelit cu sticla, oferind o vedere panoramica din sectiunea centrala cu 2 etaje. Forma tubulara curbata este o reflectie a principiului structural care este cel a 2 arce unite la punctual de cheie, dupa care se separa.

Biblioteca Nationala a Frantei
Castigator al premiului 2 pentru noua bibiloteca a Frantei 200 000 mp.Forma aerodinamica, cu o curbura compusa din lobi jumelati, profil puternic, format dintr-o invelitoare dubla, reprezenta o ruptura cu traditia formala. Parea o formatie sculptata de vant si bisectata de o vale centrala de sticla, forma de sa crestea organic din cele doua perechi de lobi ce incadrau axa centrala, penetrata de un pod pietonal cu invelitoare de sticla. Intre cele 2 miezuri se afla acoperisul din sticla cu dubla curbura, sprijinit pe cabluri tensionate.
Noul muzeu Acropolis
A fost unul din 400 de proiecte judecate. Acest proiect a fost unic mai degraba din folosirea topografiei terenului decat din punct de vedere arhitectural.Muzeul este o structura acoperis din grinzi cu o singura deschidere, mare , joasa si transparenta- structura formei amoebei – sprijinita la perimetru de catre un inel circular de compresiune. Acoperisul riglat este o structura geodezica, dublu strat formata din elemente subtiri tubulare de otel, acoperite cu sticla cu grade diferite de opacitate, depinzand de orientare.Vizitatorii muzeului indiferent daca trec prin pasarela la locul istoric vor avea o reprezentare puternica de la distanta a traditiei elenice.

Cladirea Verde
Este un experiment de a obtine spatii verzi fara intoarcerea la o arhitectura primitiva.Este vorba de o invelitoare asimetrica sprijinita de o megastructura de tip tripod, care sa lase loc pentru amenajarea unui spatiu public deschis.Greutatea planseelor sprijina pe varfurile tripedului iar incarcarea din vant este preluata direct de rezistenta la incovoiere a piciorelor tripodului.

Gradinita de la Frankfurt
Proiectul a fost conceput pentru o gradinita cu 100 de locuri, pentru copii cu varsta intre 2 si 12 ani. Cladire cu forma libera , care porneste organic din peisaj, silueta exterioara fiind redusa prin excavarea pamantului inconjurator. S-a cautat mentinerea conditiilor de confort in limitele unor costuri de exploatare cat mai reduse si cu o echilibrare atenta a pierderilor si castigurilor de caldura.

Orasul Luminilor
Antena montata pe luna satelit, capteaza lumina soarelui , directionare spre orasul Paris
Designul si viitorul
Prin specificul sau pluridisciplinal, anticipatia pe care o reprezinta orice proiectare si impactul expresiei vizuale, designul ar fi si un fel de “seismograf” al acestor stari si evolutii.
Privind retrospective, putem vedea cum primele realizari au fost inferioare realizarilor manuale, cum intr-o etapa ulterioara s-a realizat o adaptare ergonomica la uneltele traditionale din epoca si cum, mai tarziu, s-a ajuns la elaborarea de softuri adecvate domeniilor particulare

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Constructii

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web