Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Procedeul de inot Bras

in Sport

concurs_de_inot_la_galati_2013_1364293947

Mişcările de picioare

În procedeul bras, picioarele au un important rol propulsiv, preluând de la mişcarea braţelor faza de împingere.

Acţiunea este simultan- simetrică şi se realizează în principal în plan orizontal. Se execută în două faze:

a. faza pregătitoare picioarele, depărtate aproximativ la lăţimea umerilor, realizează flexia genunchilor simultan cu o uşoară flexie a şoldurilor, pentru a nu scoate călcâiele afară din apă, când sunt apropiate spre şezută.

Şoldurile se flexează când bazinul coboară şi trunchiul se ridică pentru inspiraţie. Astfel, coapsele prezintă o suprafaţă progresiv înclinată, iar moleculele de apă alunecă lent în jurul lor, determinând formarea de curenţi turbionari mici. În momentul maxim al flexiei gambelor pe coapse, picioarele sunt în eversie (mişcare complexă – flexie, pronaţie, abducţie);

b. faza propulsivă, numită şi împingere – asigură înaintarea. Pe parcursul extinderii progresive a genunchilor, tălpile presează apa pe o traiectorie semicirculară, uşor în exterior, în jos şi apoi în interior, cu presiuni minime înapoi. Picioarele acţionează asemănător elicei unui vapor, modificându-şi treptat unghiul de atac.

În finalul acţiunii, ele sunt extinse şi adduse (vârfurile depărtate şi călcâiele apropiate la poziţia iniţială).

Între cele două faze ale lucrului picioarelor se înregistrează un moment de alunecare.

Faza propulsivă este uniform accelerată şi se realizează în interiorul liniei umerilor, printr-o mişcare “îngustă”.

Greşeli

a. în faza pregătitoare:

-flexia pronunţată a şoldurilor – coapsele sunt poziţionate spre verticală, determinând o suprafaţă aproape plană şi creşterea rezistenţei de formă;

-menţinerea călcâielor apropiate şi depărtarea gununchilor – determină rezistenţă crescută la înaintare, propulsia (faza următoare) fiind realizată direct spre înapoi;

-depărtarea călcâielor şi menţinerea genunchilor apropiaţi – propulsia va fi realizată mult spre exterior;

b. în faza propulsivă:

-împingerea cu gleznele în extensie – apa este lovită de sus în jos şi spre înapoi, fără efect propulsiv;

-orientarea asimetrică a picioarelor – unul loveşte apa, celălalt o împinge;

c. pe mişcarea în ansamblu:

-executarea mişcării la o adâncime prea mare sau imediat sub nivelul apei;

-mişcări scurte, cu frecvenţă mare şi amplitudine mică;

-acţiuni iniţiate din genunchi – eficienţă scăzută.

Pozitia pe apa – ????

3.B Descrierea tehnicii miscarilor de brate

Mişcările de braţe

Prin traiectoria descrisă, braţele asigură faza de tracţiune (propulsivă), precum şi înălţarea corpului pentru executarea inspiraţiei şi diminuarea rezistenţei frontale.Mişcările se realizează simultan – simetric, pe sub nivelul apei, pe durata a două faze:

a. Tracţiunea(energica) – prin flexia articulaţiilor mâinilor se realizează prinderea apei. Apa este împinsă spre exterior, în afara lăţimii umerilor, pe o traiectorie oblic, lateral şi în jos. Presiunea asupra apei continuă spre exterior şi în jos, cu deplasări minime spre înapoi, prin flexia progresivă a coatelor. Când mâinile, coatele şi umerii se aliniază şi când între antebraţ şi braţ se formează un unghi de aproximativ 900, braţele se apropie trunchi “strângerea umerilor”. Apoi, palmele presează spre interior şi în sus, către piept. Presiunea este întreruptă când palmele se apropie una de cealaltă, faţă în faţă”, la aproximativ 10 cm.

b. Revenirea se realizează prin extinderea spre înainte şi orientarea palmelor în jos.

Pe sfârşitul fazei de tracţiune, când braţele încep să se apropie, umerii se ridică din apă, pentru inspiraţie şi pentru a permite flexia minimă a soldurilor.Acceleraţia maximă se înregistrază în momentul “strângerii coatelor”.

Greşeli

a. la tracţiune:

-vâslire “îngustă”, cu exercitarea presiunii mai mult spre înapoi cu mâinile ca padelele propulsia este dominată de rezistenţă;

-vâslire “largă” presiunea este exercitată mult peste lăţimea umerilor; nu se realizează înălţarea. forţa tracţiunii este diminuată, iar prelungirea traiectoriei nu compensează frânarea la deplasarea braţelor spre trunchi;

-orientarea palmelor faţă în faţă înainte de a se alinia coatele şi umerii apa este comprimată sub piept, diminuând eficienţa vâslirii;

b. la revenire:

-poziţionarea mâinilor în extensie;

-depărtarea mâinilor una de cealaltă în ambele cazuri creşte

Exercitii :

– pe uscat , miscari imitative ale bratelor, din stand aplecat

-acelasi exercitu coordonat cu respiratia specifica

-brate bras cu miscari de picioare craul sau future , coordonat cu respiratia .

-executarea miscarilor de brate din culcat pe o banca coordonata cu respiratia

-in apa mica, efectuarea lucrului de brate din stand aplecat, cu respiratie specifica

-in bazin adanc , brate bras din alunecarea pe piept , cu picioarele sustinute de un flotor.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sport

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web