Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Puterea descoperirii ideilor de succes

in Psihologie

 

Cum sa te asiguri ca nu lasi o idee importanta sa iti zboare de sub nas? Descoperirea ideilor de succes nu este un lucru greu, dar nici instinctiv, natural. Ideile nu se semnalizeaza singure, pentru a-ti atrage atentia. Trebuie sa cauti in mod constient ideea potrivita.

Dar, ce anume trebuie sa cauti?

  1. Intriga relationarii

Intrigile relationale constituie un subiect fabulos pentru povestile romantice- Romeo si Julieta sau Titanic. Orice subiect legat de relatii te inspira pe plan social. Te determina sa ii ajuti pe ceilalti, sa fii mai tolerant, sa lucrezi in echipa sau sa iti iubesti aproapele.

In timp ce intriga provocarii implica obstacole coplesitoare, intriga relationarii se refera la noi in relatie cu ceilalti. Daca trebuie sa spuI o poveste la petrecerea de Craciun, de exemplu, cel mai bine este sa spui o poveste despre relatii. Daca spui o poveste la o petrecere, aceasta trebuie sa contina o provocare.

  1. Un alt tip de intriga este intriga creativitatii.

Scopul enumerarii acestor tipuri de intriga nu a fost ca sa inventam povesti. In cazul in care nu scrii romane sau texte pentru reclame, ele nu te vor ajuta foarte mult. In acest caz, scopul final este cum sa descoperim ideile care au un real potential de succes.

Trebuie sa stii ce cauti. Nu este neaparat nevoie sa inventezi sau sa devii melodramatic ci pur si simplu trebuie sa fii atent cand viata iti ofera o mana de ajutor.

  1. Un tip de poveste care are puterea de atractie este povestea-trambulina, care determina oamenii sa actioneze, sa se concentreze pentru a gasi solutiile potrivite.

Relatarea unor intamplari cu obiective si obstacole specifice stimuleaza audienta sa cauta solutii. Evident, numarul problemelor pe care incercam sa le rezolvam difera de la o poveste la alta. Nu te uiti la Titanic si incepi sa te gandesi la solutii de imbunatatire a sistemelor actuale de detectare a unui iceberg. Cu toate acestea, ti s-a intamplat sa simpatizezi cu personajele principale si sa incepi sa le dai indicati de fiecare data cand dau de o problema: „Atentie in spate!”, „Spune-i sa taca!” , „Nu deschide usa!”.

Povestile-trambulina nu ne ajuta doar sa rezolvam problemele personajului principal;  te pot ajuta sa iti rezolvi propriile tale probleme. O poveste-trambulina este un exercitiu de personalizare in masa- fiecare persoana foloseste povestea drept trambulina pentru destinatii relativ diferite.

Povestile au putearea uimitoare de a simula si de a inspira in acelasi timp. De cele mai multe ori nu trebuie sa ai o doza prea mare de creativitate pentru a exploata aceasta putere- pur si simplu trebuie sa fii pregatit sa descoperi ideile potrivite pe care viata ti le furnizeaza in fiecare zi.

 

Garantarea succesului  pentru ideile tale: model de comunicare

 

Pentru ca o idee ca prinda, sa fie utila si durabila, trebuie sa determine publicul:

  1. Sa acorde atentie- IMPREVIZIBIL
  2. Sa inteleaga si sa tina minte- CONCRET
  3. Sa fie de acord/ sa creada- CREDIBIL
  4. Sa se implice- EMOTIONAL
  5. Sa actioneze= POVESTE

In concluzie, in loc sa incerci sa ghicesti daca ceilalti vor intelege sau nu ideile tale, este bine sa ne intrebam: „Sunt concrete?”.Decat sa speculezi daca oamenilor le pasa sau nu de ideile tale, ar trebui sa re intrebi: „Sunt emotionante?”

In concluzie, lista SUCCES-ului este un instrument ideal de abordare a problemelor de comunicare.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Psihologie

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web