Redescopera placerea mersului in aer liber

in Sanatate

Mersul pe jos, cate putin in fiecare zi, plimbari mai lungi in weekend, nu exista ceva mai simplu de atat pentru a ne mentine in forma si pentru a scapa de micile griji care ne framanta.

Mersul pe jos ramane unul dintre cele mai naturale remedii impotriva stresului si visul celor care nu sunt sportivi. Pentru a avea un efect benefic asupra sanatatii, trebuie sa fie regulat, cu masura, in armonie cu organismul nostru. Idealul? Zece mii de pasi pe zi. Mergand intr-un ritm sustinut, facem cam opt mii de pasi pe ora! Dar, chiar daca nu ajungem pana acolo, nu e rau nici daca mergem cate putin in fiecare zi si vom simti rapid efectele benefice.

PUNETI MUSCHII IN MISCARE

Daca mergem intr-un ritm suficient de rapid, toti muschii vor fi antrenati. Incetul cu incetul, respiratia se elibereaza, se mobilizeaza lobii pulmonari superiori, pe care avem tendinta sa ii neglijam atunci cand suntem stresati sis tam cocosati tot anul. Tensiunile fizice dispar, celulele sunt mai bine oxygenate, circulatia sanguina se amelioreaza, eliminarea deseurilor metabolice se accelereaza, muschii si articulatiile devin mai supple. Mersul elibereaza si mentalul: incepem sa gandim pozitiv, creativ.

MEDITATIE ACTIVA

Orice prilej este binevenit pentru a ne folosi picioarele, daca traseul nu este prea lung: 1,5 km este distanta-limita pe care nu este nevoie sa o parcurgem cu masina sau autobuzul. Un traseu parcurs in 20 de minute, cu pas alert. Daca adaugam si intoarcerea, asta inseamna deja un exercitiu de patruzeci de minute. Fericirea poate insemna si o astfel de plimbare, care devine un fel de meditatie activa in timpul vacantei, pe malul marii ori pe creste de munte. Un sentiment de libertate iti poate da si colindatul prin oras, observand viata din jurul tau, cu miscari ample, cu maini libere.

PAS CU PAS

Plimbarea pe poteci, de unul singur sau cu familia, este o adevarata placere. Cum trebuie sa procedati pentru a profita cu adevarat:

  • Nu va supraestimati fortele si alegeti trasee potrivite pentru conditia voastra fizica. La inceput, nu faceti drumuri mai lungi de trei-patru ore.
  • Imbracati-va cu haine commode si incaltaminte care va tine strans glezna, putin mai larga, intrucat picioarele se umfla in timpul zilei.
  • Beti lichide pentru ca mersul pe jos uce la o deshidratare rapida. Nu mergeti repede si mentineti un ritm constant!
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.