Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Relaxarea- sistem de incarcare a bateriilor

in Sanatate

In ultima perioada stresul intens in plan social a pus stapanire pe aproape intreaga populatie, afectandu-ne atat in plan psihic, cat si in plan moral. Poate din aceasta cauza, medicii, constienti de influenta majora a psihicului si a habitudinilor cotidiene gresite asupra mentinerii sau redobandirii sanatatii, au inceput sa acorde o importanta din ce in ce mai mare programelor de relaxare, de destindere apeland la efectele uimitoare ale masajului sau gimnasticii.

Nu va ganditi neaparat la acel masaj care se face de obicei intr-o institutie specializata devcatre personal calificat, ci la acel masaj care se poate realize acasa, cu un minimum de ajutor din partea unui membru din familie, el nepresupunand nicio pregatire deosebita, ci doar bunavointa si consecventa. Cateva exercitii urmate numai cateva minute pe zi sigur va vor scapa de incordarea fizica si psihica acumulata peste zi. Iata cum:

  • Se maseaza cu palmele zona occpitalului, coborand apoi spre umeri si in continuare oblic spre coloana vertebrala.
  • Cu mainile asezate una peste alta se maseaza prin apasare puternica, pornind de la ceafa si pana la sezut coloana vertebrala.
  • Cu degetele, descriind cercuri, se maseaza zona dintre ureche spre coloana vertebrala.
  • Se maseaza viguros, longitudinal coloana vertebrala, continuand apoi masajul oblic spre jos.
  • Se framanta usor muschii umerilor.
  • Cu varful degetelor mari se maseaza, executand miscari circulare, partile laterale ale coloanei vertebrale.
  • Se maseaza tot spatele cu degetele, circular, pornind de la ceafa pana in talie, apoi din talie spre solduri.
  • Se maseaza cu palmele ceafa, se trece apoi la umeri si se continua cu masarea partii superioare a bratelor, dupa care, revenind la umeri si ceafa, se mai trece o data cu masajul de-a lungul coloanei.

Periajul pielii este un procedeu de revigorare a sistemului sangvin si a sistemului circulator, dar si un procedeu de “aerisire” a pielii. Prin periere se indeparteaza celulele moarte ale pielii si astfel celulele noi, vii sunt ajutate sa respire, sa participle activ la procesul metabolic. Periajul pielii se efectueaza in fiecare dimineata, pe tot corpul, inainte de a va spala sau de a face dus. Folositi o perie din par natural, cat mai aspra si incepeti de la laba piciorului, urcand progresiv spre partea superioara a corpului. Miscarea de periere trebuie facuta de sus in jos, tot timpul avand grija ca sangele sa fie activate sa circule spre inima si nu invers. Pentru piept si spate este bine ca peria sa fie prevazuta cu o coada mai lunga, iar miscarile de priaj vor fi executate circular, in sensul acelor de ceasornic. Acelasi lucru este valabil si in cazul periajuluiq abdominal. Nu apasati foarte tare, este suficient ca pielea sa vi se inroseasca putin. Dupa periaj spalati bine pielea sau faceti dus.

Atunci cand nu aveti timp nici macar pentru o scurta plimbare, un scurt masaj sau cateva minute de gimnastica pentru a va relaxa musculatura umerilor, a cefei si a spatelui, urmati  aceste execitii de gimnastica pe care le puteti executa fara probleme, deoarece nu presupun nici sala de gimnastica, nici echipament sportiv adecvat, insa fiecare exercitiu de repeta de mai multe ori:

  • Ridicati umerii pana in dreptul urechilor dupa care ii coborati brusc, impingandu-i puternic in jos.
  • Rotiti, pe rand, bratele inainte si inapoi.
  • Ridicati bratele orizontal, pana la inaltimea umerilor si rotiti-le usor.
  • Lasati bratele sa atarne libere, relaxat pe langa corp, apoi executati miscari pendulare.
  • Duceti bratele la ceafa, incercati sa intindeti cat mai tare coloana vertebrala, dupa care reveniti in pozitia avuta initial.
  • Ridicati pe rand umerii, intr-o miscare de sus in jos.
  • Rotiti usor bratele in jurul corpului.
  • Aplecati urechea dreapta spre umarul drept, apoi ridicati capul si executati o miscare brusca spre stanga.
  • Intoarceti capul cat mai mult peste umarul drept, priviti spre calcaiul drept, dupa care reluati exercitiul privind peste umarul stang, spre calcaiul stang.
  • Aplecati barbia cat mai tare spre piept, apoi incepeti o miscare de rotire a capului spre stanga, odata ajunsi la umarul stang ridicati barbia, continuati miscarea lasand capul mult spre spate, apoi intoarceti-l spre umarul stang si reveniti cu barbia in piept. Acelasi lucru il veti face si pornind miscarea spre umarul drept.

Autorelaxarea se bazeaza pe exercitii de concentrare, un antrenament anume al respiratiei, menit sa oxigeneze in profunzime organismul sip e cateva exercitii de relaxare a diferitelor grupe de muschi. Efectul final al acestui fel de antrenament va fi acela ca ne vom cunoaste mai bine corpul, limitele si vom putea intervene noi insine de fiecare data cand corpul nostru suprasolicitat nu va mai putea face fata. Efectuand cateva exercitii de autoreglare vom fi capabili sa ne revigoram fortele si astfel sa facem fata solicitarilor la care suntem supusi. Autorelaxarea presupune timp, rabdare, iar exercitiile trebuie repetate si prelungite in timp pentru a atinge scopul dorit. De obicei, autorelaxarea se invata in cadrul unor cursuri speciale, totusi, pentru a face o idée despre aceasta tehnica si eventual pntru a-i prinde gustul. Astfel exercitiile de baza constau in contractarea succesiva a fiecarei grupa de muschi timp de 5-7 secunde. Musculatura picioarelor se va incorda insa mai putin pentru a ne oferi ocazia aparitiei unor crampe musculare, asa numitii carcei. Imediat dupa inceperea actiunii de incordare a musculaturii trebuie sa va sugerati in subconstient cuvantul cheie “liniste” sau “relaxat”. Ordinea si grupele de incordare succesiva a muschilor este:

  • Mana si antebratul dominant.
  • Bratul dominant
  • Mana si antebratul nedominant
  • Bratul nedominat
  • Fruntea
  • Obrazul superior si nasul
  • Obrazul inferior si falca
  • Ceafa si gatul
  • Pieptul, umerii si coloana vertebrala
  • Musculature abdomenului
  • Gamba de la piciorul dominant
  • Piciorul dominant
  • Coapsa de la piciorul nedominant
  • Piciorul nedominant

Cine reuseste sa-si cunoasca in acest mod organismul, adica sa-si simta bine fiecare zona a corpului, va reusi, prin exercitii de concentrare sa-si stapaneasca atat oboseala cat si eventualele dureri.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web