Remedii naturale contra insomniei

in Educational/Sanatate

Tratamente-naturiste-pentru-insomnie

Insomnia deschide porţile bolilor, infecţiilor şi accidentelor

Lipsa somnului va induce efecte neplăcute pe termen lung atât la nivelul sănătăţii corpului fizic, cât şi emoţional, fără a mai pune la socoteală efectele pe care oboseala, starea de iritare, lipsa puterii de concentrare şi decizie le au şi care se resimt imediat. Veţi deveni, astfel, mai predispuşi la accidente de tot felul, iar sistemul imunitar va fi slăbit, incapabil să lupte contra infecţiilor de orice fel.

Atenţie la stres şi la stilul de viaţă

Cauzele cel mai des întâilnite în cazul insomniei sunt: stresul, anxietatea, unele probleme fizice şi psihice cum sunt bolile, durerile de orice fel, incapacitatea de a putea respira din poziţia culcat şi, nu în ultimul rând, depresia.

Mediul ambiant şi stilul de viaţă pot fi, cauze ale insomniei: zgomotul, patul neconfortabil, excesul de alcool, cafea, obiceiul de a mânca târziu, schimbarea fusului orar, pensionarea şi schimbările de program care apar astfel sau unele probleme de menopauză.

Înainte de a lua un pumn de medicamente încercaţi să vă schimbaţi stilul de viaţă

Majoritatea medicilor înclină să prescrie medicamente pentru a-i ajuta pe cei suferinzi de insomnie să doarmă, dar, de cele mai multe ori, este de ajuns să încercaţi schimbarea stilului de viaţă şi alimentaţia. Toate acestea pot face minuni atunci când somnul vă creează probleme, în special dacă stresul este cauza principală.

Sub stres, corpul produce un exces de cortizon şi adrenalină care stimulează acţiunea, ţinându-vă într-o permanentă alertă şi nepermiţându-vă să adormiţi.

Luaţi în calcul tehnicile de relaxare şi exerciţiile fizice uşoare

Puteţi încerca diverse tehnici de relaxare, meditaţia, vizualizările, exerciţiile fizice uşoare, yoga, care vă pot ajuta efectiv la scăderea stresului şi la reducerea hormonilor de stres pe care i-am menţionat.

Exerciţiile fizice au darul de a creşte temperatura corpului, scăzând astfel nivelul adrenalinei.

Aceste exerciţii este bine să fie făcute după amiaza sau seara devreme, având în vedere faptul că nivelul hormonilor scade după 5-6 ore, aducând un somn profund.

Evitaţi exerciţiile făcute chiar înainte de culcare, ele vor împiedica apariţia unui somn sănătos şi odihnitor.

Hrana, prin calitatea şi cantitatea ei, influenţează somnul

Alimentele pe care le consumăm pot, afecta calitatea somnului nostru. Hrana bogată în proteine cum este laptele, tonul, nucile, pâinea integrală, curmalele şi cartofii conţin aminoacizi, care produc o reacţie în creier după aproximativ o oră, eliberând serotonina, un alt hormon care ajută relaxarea.

Cu patru ore înainte de culcare evitaţi mesele îmbelşugate, cafeaua şi nicotina.

Obiceiul de a bea alcool înainte de culcare poate, să creeze probleme pentru că acesta poate întrerupe şi somnul cel mai adânc.

Calciul, magneziul şi zincul, la fel ca şi vitaminele B6 şi C pot ajuta la calmarea sistemului nervos şi, implicit, ajută la tratarea insomniei.

Amenajaţi camera în care dormiţi cu multă atenţie, este esenţial pentru un somn bun

Amenajarea actuală din camera dumneavoastră poate influenţa, obiceiurile de somn. Evitaţi culorile ţipătoare şi modelele stridente de pe pereţii camerelor, iar radiourile şi ceasurile deşteptătoare ar trebui ţinute cât mai departe.

Încercaţi să zugrăviţi în culori pastelate, iar diferenţele între culorile pereţilor, covorului şi perdelelor sî fie cât mai mici.

Amplasaţi-vă patul în apropierea unui perete şi ar fi bine ca, din această poziţie, să puteţi vedea uşa – multora acest lucru le dă un sentiment de linişte şi siguranţă.

Camera dumneavoastră trebuie să fie cât mai curată şi ordonată înainte de culcare. Folosiţi lumini de intensitate mică sau lumânări şi asiguraţi o ventilaţie şi o temperatură cât mai confortabilă în cameră.

Cel mai important aspect al camerei, din punctul de vedere al unei nopţi bune de somn, este patul. Calitatea saltelei şi a pernei este esenţială.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.