Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

REPERE DIN ISTORIA FOTOGRAFIEI

in Arta

1500 – Leonardo da Vinci, Roger Bacon, Cardan, ş.a. construiesc camere obscure care permit pictorilor să deseneze după contururile formelor;

 
1570 – Napolitanul Gianbatista della Porta (1501-1576) explică apariţia imaginilor în camera obscură. Tot el introduce o lentilă convergentă în orificiul camerrei obscure obţinând o imagine de calitate mult mai bună. Astfel, Porta inventează obiectivul fotografic;

 
1727 – Profesorul de medicină Johann Heinrich Schultze descoperă propietatea de fotosensibilitate a sărurilor de argint, prin bservarea procesului de înnegrire lumină a unui terci conţinând clorură de argint;

 
1775 – Opticianul Georg Friedrich Brader construieşte camere obscure perfecţionate cu obiective interschimbabile şi oglindă la 45O;

 
1777 – Chimistul suedez Scheele studiază ştiinţific acţiunea luminii asupra sărurilor de argint;

 
1822 – Nicéphore Nièpce (1763-1833) obţine pentru prima dată imagini fotografice stabile la acţiunea luminii. El a expus câteva ore în plin soare o plăcuţă metalică tratată cu bitum de iudeea (substanţă fotosensibilă), pentru ca apoi să o fixeze prin spălare cu ulei de lavandă;

 
1826 – Nièpce începe colaborarea cu Louis Daguerre (1787-1851) pentru îmbunătăţirea procedeului de fixare a imaginilor. În 1833, Nièpce moare înainte de a obţine consacrarea invenţiei sale;

 
1835 – Daguerre pune la punct procedeul daguerrotipiei ce folosea plăci de cupru argintate tratate cu vapori de iod. Se obţinea astfel o emulsie fotosensibilă (iodura de argint) ce avea calităţi net superioare bitumului (permitea expuneri de doar câteva minute). Plăcile erau developate în vapori de mercur, imaginea fiind fixată prin spălare cu o soluţie de clorură de sodiu. Fotografiile obţinte erau plăcuţe metalice unicat, pe care era „memorată” imaginea fotografică;

 
1839 – O comisie a Academiei Franceze brevetează invenţia, iar Daguerre primeşte Legiunea de Onoare, cea mai mare distincţie franceză a vremii;

 
1840 – Wiliam Fox Talbot introduce „plăcile umede”, în care emulsia fotosensibilă era depusă pe sticlă transparentă (stratul de colodiu de pe sticlă se sensibiliza prin inmuierea în soluţii de nitrat de argint şi bromură de potasiu). Procedeul s-a numit calotipie. Acest suport permitea copierea în mai multe exemplare a imaginii pe hârtie fotografică. Dezavantajul consta în necesitatea prelucrării pe loc a plăcilor fotosensibile;

 
1871 – Maddox dezvoltă procedeul „plăcilor uscate” care conţineau bromură de argint în gelatină. Astfel, aceste plăci puteau fi conservate ani de zile, puteau fi transportate uşor iar developarea lor putea fi făcută în laborator după fotografiere. „Plăcile uscate” au început să fie produse de firme specializate ceea ce a creat premisele dezvoltării fotografiei de masă;

 
1896 – Fraţii Lumiére inventează cinematograful;

 
1910 – Compania „Lumiére” inventează plăcile foto „autocrom” pe care se pot face diapozitive color.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Arta

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web