Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

REVENIREA LA VIAȚĂ

in Articole

Exista in viata oricui perioade nefericite care il arunca in cea mai adanca disperare. Iesirea la lumina insa este posibila si accesibila, cu ajutorul metodelor corecte. Ai senzatia ca un esec, o dezamagire, pierderea cuiva drag te vor pune la pamant. Rar se intampla asta cu adevarat. Suntem facute sa mergem mai departe!

Uneori ne confruntam cu conflicte care reapar periodic. Cu spaime si anxietati care nu pot fi controlate. Cu depresii care ne cufunda intr-o zona intunecata din care ni se pare ca nu avem iesire. Cei mai multi oameni nu apeleaza la ajutorul unui psihoterapeut, deoarece cred ca pot depasi singuri aceste probleme sau pur si simplu nu au destule informatii pentru a apela la ajutor profesionist. Daca faci parte dintre acestia, dar simti ca nu mai reusesti sa te bucuri de viata ca inainte, atunci merita sa citesti sfaturile de mai jos. Te-ar ajuta sa-ti revii dupa un necaz si sa te pui pe picioare din nou.

UN JURNAL

Daca nu poti vorbi cu nimeni despre ce te macina, macar asterne pe hartie toate supararile si grijile. Faptul ca iti exprimi sentimentele, chiar si in scris, te va face mai multumita si mai sanatoasa. Mai intai, pentru ca-ti iei greutatea de pe suflet si o incredintezi hartiei, iar apoi, pentru ca in acest fel reusesti sa te detasezi de problema, o vezi obiectiv, o poti analiza cu mai multa distantare si raceala. In ultimii ani, s-au efectuat mai multe studii legate de scrierea si exprimarea semtimentelor si s-a dovedit ca aceasta metoda este o strategie excelenta pentru diminuarea anxietatilor, ba chiar a depresiei. Iata cum se face: alege o tema care te-a marcat emotional. Scrie timp de 15 minute pe acesta tema, pe hartie sau la calculator, trei sau patru zile la rand. Daca ti se pare ca nu mai ai nimic de scris, te poti repeta. Nu conteaza daca la final distrugi sa pastrezi textul. Important e sa scrii. Sincer.

FII PROPRIA TA PRIETENA

Renunta la autocritica aspra. Fii blanda si buna cu tine insuti, da-ti timp, ai rabdare cu propriile greseli si neputinte. Exact asa cum ar fi o prietena cu tine sau cum esti tu cu prietenele. Compasiunea pentru propria persoana duce la scaderea framantarii inferioare si la depasirea mai rapida a necazurilor. Aceasta poate fi invatata. Exerseaza zilnic sa te privesti si sa te tratezi cu blandete si intelegere. In plus, aceasta atitudine va fi automat extinsa si asupra altora si vei invata cum sa privesti lumea si oamenii cu mai multa simpatie.

EFFORT=ENDORFINE

Senzatia de bine pe care o declanseaza activitatea fizica se simte chiar si numai dupa un tur de alergare. Insa miscarea regulate are efect mult mai mare asupra psihicului: depresiile si anxietatile se diminueaza la fel ca dupa tratamentul cu medicamente si psihoterapie,conform unei analize facute pe 1.600 de subiecti. Sportul este mereu recomandat ca masura de preventive, dar sic a tratament. Miscarea reduce inflamatiile, stimuleaza formarea de neuroni, intareste rezistenta la stres si sporeste increderea in sine. Efortul fizic, elibereaza endorfine, acele substante care te fac mai fericita si care alina durerile. Daca nu ai mult timp, chiar si plimbarea rapida (mersul pe jos spre serviciu) va indeplini aceasta functie cu succes.

LUMINA LUPTA IMPOTRIVA DEPRESIEI

Mohoreala care ne cuprinde in zilele intunecate este cunoscuta aproape de toata lumea. Frecvent, depresiile de iarna trec primavera, cand ziua devine din nou mai lunga, datorita plimbarilor in aer liber. Un studiu al Universitatii din Vancouver a aratat ca lumina ii ajuta si pe oamenii a caror depresie nu depinde de anotimp. Participantii la studiu au fost expusi opt saptamani, zilnic cate o jumatate de ora, unei lampi cu puterea de 10.000 de lucsi. La final, pacientii au profitat de aceasta lumina mai mult decat cei din grupul de control, care au primit antidepresive. Efectul cel mai are a fost constatat la pacientii care au avut parte atat de expunere la lumina, cat si de antidepresive: doua treimi din ei au scapat de toate simptomele. Lumina influenteaza nivelul hormonal si ajuta la sincronizarea ritmului noapte-zi tulburat de depresie.

Loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Articole

Mergi la Sus

Politica cookies Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Politica de confidentialitate

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web