Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Rolul esenţial al fibrelor pentru organism

in Sanatate

Un stil de viaţă sedentar, o alimentaţie nesănătoasă, excesul de medicamente sau apariţia anumitor afecţiuni, precum diabetul sau hipotiroidismul, pot contribui la ingreunarea tranzitului intestinal. De asemenea, perioada vacanţelor favorizează adesea agravarea problemelor de tranzit intestinal, plecările în concediu pot modifica obiceiurile alimentare.

CE SUNT FIBRELE ALIMENTARE?

Fibrele reprezintă o categorie de carbohidraţi de origine vegetală, clasificate ca solubile sau insolubile. Fibrele solubile se dizolvă în apa şi au rol în reducerea nivelului de colesterol şi de glucoză din sânge. Acestea se pot găsi în alimente cum ar fi ovăzul, orzul, mazărea, fasolea, merele, citricile şi morcovii. Fibrele insolubile ajută la deplasarea bolului alimentar prin aparatul digestiv cu efect benefic pentru cei care se confruntă cu starea de costipaţie sau care au scaun neregulat. Sursele importante de fibre insolubile sunt: făina de grâu integrală, tărâţele de grâu, nucile, fasolea, conopida, fasolea verde şi cartofii. De asemenea, perele, coacăzele, zmeura, afinele, bananele, strugurii, caisele, prunele şi orice fruct uscat, dar şi oleaginoasele (migdale, alune, arahide) reprezintă surse valoroase de fibre.

BENEFICIILE FIBRELOR

Fibrele sunt cunoscute în mod special pentru capacitatea lor de a preveni şi ameliora starea de constipaţie. Însî, alimentele bogate în fibre, indiferent de tipul acestora, pot prezenta şi alte beneficii pentru sănătatea organismului: contribuie la reglarea tranzitului intestinal, la asigurarea unei digestii uşoare şi la eliminarea toxinelor din organism, evitând astfel apariţia stării neplăcute de constipaţie. În plus, acestea ajută la menţinerea unei greutăţi normale, reduce nivelul colesterolului total din sânge prin miscşorarea “colesterolului rău”, reglează metabolismul prin eliminarea excesului de lipide şi glucide şi previn apariţia bolilor de colon.

NECESARUL DE FIBRE ALIMENTARE

Pentru o digestie normala, organismul uman are nevoie de un consum mediu zilnic de 25-40 g de fibre, însă, datorită stilului alimentar actual acest necesar nu este atins. Prin urmare, pentru a obţine doza zilnică se poate apela la utilizarea de suplimente alimentare cu conţinut de fibre alimentare. Seminţele de psylium conţin mucilagii, fitosteroli şi amidon, care contribuie la menţinerea unui tranzit intestinal regulat şi la păstrarea unei greutăţi corporale optime. Ele reţin apa şi îşi măresc volumul, formând un gel care trece nemodificat prin intestin, stimulând peristaltismul şi având efect protector asupra mucoasei intestinale. Seminţele de psylium oferă o senzaţie de saţietate şi reţin substanţele toxice şi iritante din intestine. Pectinele completează acţiunea fibrelor din seminţele de psylium, reducând nivelul colesterolului plasmatic prin stimularea conversiei acestuia în acizi biliari şi ajutând la eliminarea lor.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web