Un bătrân bolnav de cancer și cu dureri intense, aproape și-a văzut sfârșitul acasă, după ce doi dispeceri de la 112 au refuzat inițial să trimită o ambulanță la domiciliul bolnavului.
Incidentul s-a petrecut în Popricani, judeţul Iaşi. Doi dispeceri de la 112 au refuzat să trimită ambulanța la domiciliul unui pacient de 79 de ani, bolnav de cancer și cu dureri insuportabile. Nepoții bătrânului au insistat și au dus muncă de lămurire cu dispecerii, timp prețios pierdut la telefon care ar fi putut fi fatal bătrânului.
Primul apel la 112 a fost făcut de nepoata pacientului și după 4 minute de explicații, dispecerul i-a închis telefonul în nas. Un al doilea apel făcut de nepotul bătrânului avea să fie ceva mai convingător. “Aţi mai sunat o dată. Nu are ce să-i facă la spital. Nu ştiu dacă nu vi s-a explicat de la spital ce ar trebui să se facă. Nu vi s-a explicat că o să aibă dureri? Ar trebui internat permanent. Vorbiţi cu medicul de familie, să-l trimită la îngrijiri paliative”, a spus dispecerul de la Serviciul de urgenţă 112.
“Le-am spus că se simte foarte rău, are dureri foarte mari, plânge că un copil. Până nu le-am spus că este înregistrat apelul nu au vrut să trimită ambulanţă. Şi un câine dacă îl vezi pe stradă îl iei să vezi ce are, dar un om?”, a precizat nepotul Răzvan Crihan, citat de ProTv.
În cele din urmă, bătrânul a ajuns la spital, însă rudele pacientului au depus o plângere la Servicul de Ambulanţă Iaşi. “Am identificat şi primul apel, tocmai de aceea spun că sunt probleme de comunicare şi vom analiză acest aspect în cadrul comisiei de anchetă şi disciplină de la nivelul instituţiei”, a declarat Nicolai Pralea, purtător de cuvânt Serviciul de Ambulanţă Iaşi.
Potrivit protocolului, dispecerul serviciului de urgență 112 trebuie să respecte timpii şi să facă DOAR o evaluare sumară a celui care are nevoie de ajutor medical.