Premierul, Dacian Cioloș, a anunțat că astăzi se va adopta ordonanța de urgență prin care se modifică legea privind condițiile birocratice în cazul emiterii actelor oficiale. Buletinul, pașaportul, cazierul și taxele aferente vor scuti românii de drumuri între ghișee.
“În şedinţa de Guvern, avem pe ordinea de zi un proiect de ordonanţă de urgenţă care va veni cu un pachet consistent de simplificare şi de reducerea birocraţiei (…) Cazierul judiciar se va solicita doar între instituţii, deci 2,5 milioane de drumuri la poliţie pentru ridicarea unui cazier judiciar vor fi eliminate pentru că instituţiile care vor avea nevoie de un cazier judiciar vor putea să-l solicite direct, la poliţie, fără să ceară cetăţeanului să treacă de la un ghişeu la altul şi să ia o hârtie ca s-o ducă la alt ghişeu”, a anunţat premierul, într-o emisiune la postul public de radio.
În ceea ce privește taxele actelor, ordonanța de urgență (OUG) prevede că vor fi eliminate taxele plătibile la mai multe instituții, acestea vor fi plătite la un singur ghișeu. De asemeni, copia după cartea de identitate poate fi trimisă online, fără a fi nevoie de o legalizare, iar adeverințele pentru înscrierea la șomaj vor fi eliminate. “Instituţiile care vor cere astfel de copii după anumite documente vor putea să le legalizeze «Conform cu originalul« pe loc. La ridicarea buletinului şi a paşaportului, cetăţenii vor plăti o singură taxa şi într-un singur loc, nu vor mai trebui să plătească diferite taxe la diferite instituţii. Şi celebrele adeverinţe pentru înscrierea la şomaj vor fi eliminate”, a precizat premierul Dacian Cioloș.