Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

SEMNIFICATIE SI CODURI COLORISTICE

in Arta

Culorile au o multitudine de semnificatii care decurg din locatie (nebulozitate, provenienta rurala sau urbana, etc.), civilizatie, traditii nationale si culturale (negru-culoare de doliu in Occident; albul-in unele zone orientale; violetul-repulsie in unele tari africane), ideologii, apartenenta sociala, mod de folosire, varsta, sex, etc.

 
Principii pentru alegerea culorii produselor:

 

1- culoarea utilajelor si spatiilor de productie ar putea sa contribuie la cresterea productivitatii si asigurarea uno conditii mai bune de lucru;

 

2- culoarea produsului insusi ar putea contribui la realizarea unei ambiante optime (nu e de neglijat nici eliminarea stralucirii, orbirii, a conditiilor dificile de vedere);

 

3- culoarea poate contribui la securitatea muncii (cod de avertizare asupra riscurilor, functionarea corecta a masinilor, organizarea muncii, etc.);

 

4- culoarea poate contribui la cresterea randamentului si a eficiantei muncii (inclusive sistem de identificare a utilajelor, masinilor, proceselor de munca);

 

5- culoarea poate fi folosita la controlul temperaturii, imbunatatirea vizibilitatii, apararea de lumina, inclusive a produselor si prin ambalare corespunzatoare;

 

6- culoarea poate deveni parte integranta a esteticii produselor, promovarea desfacerii, usurarea vietii, estetica ambientala, imaginii unor firme, nivelului unei realizari.

 
Culoarea poate fi folosita si conform notiunilor de ergonomie (identificarea rapida a tastelor). In viziunea consumista, culoarea ar putea fi utilizata si pentru accelerarea uzurii morale a unor produse si fortarea inlocuirii acestora: practica asocierii unei anumite culorii cu produsul dintr-un an.

 

In comert, culoarea vizeaza ambientul general si mobilierul, dar mai ales ambalajele si materialele promotionale. Culoarea este afectata si de moda; cel putin in domeniul vestimentar, conclavuri autorizate stabilesc culoarea si materialele pe care va vibra aceasta. Oricum, s-a acceptat ca trebuie folosite culori diferite pentru produse de scumpe/varf de gama si produse de serie mare.

 
Problema seminificatiei culorii pune si problema daca aceasta are o origine fiziologica sau sociala, pentru ca s-a constatat ca culorile provoaca si reactii multiple(iluminatul rosu, care produce accelerarea pulsului si respiratiei, iluminatulrosu si galben care invioreaza pe apatici, calmarea prin verde, rosu-influentarea deciziei de cumparare, inviorarea si inlesnirea comunicatiilor de catre portocaliu, tonicitatea verdelui, dar si ambiguitatea sa, feminitatea si delicatetea rozului pal, intimitatea si distinctia rozului ma accentuat, seninatatea si linistea albastrului deschis, eleganta si distinctia negrului lucios, prospetimea si puritatea albului).

 
Combinarea culorilor este mai complicate decat folosirea lor separate. Nivelul elementar este sa se lucreze cu gamele simple si complexe prestabilite. Rafinamentele survin din momentul in care se lucreaza cu armonii inedited si aici apare si importanta sensibilitatii si fanteziei tineresti.

 
In domeniul reclamei si graficii publicitare trebuie sa retinem importanta vizibilitatii si puterii sugestive a informatiei vehiculate si faptul ca alegerea culorii nu ar fi in acest caz decat un element al unui tot.
In perioada clasica a esteticii industriale/designului s-a stability ca culoarea si grafica produselor trebuie puse de accord in mod rational.

 
In acest scop de eveluare a reactiilor la forma si culoare produselor au fost create tehnici si aparate adecvate diferitilor parametrii ai acestora, precum:

 

-distantometrul– masurarea departarii la care mai pot fi identificate elementele publicitare; tahitoscopul– viteza perceperii elementelor publicitare; viziometrul

 

– cercetarea vizibilitatii textelor publicitare; apararea pentru masurarea intensitatii culoriilor.

 

Digitizarea actuala a perfectionat aceste tehnici si le-a completat. Aceste tehnici au avut un aport la dezvoltarea esteticii psihologice si sociologice precum si a esteticii de laborator.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Arta

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web