Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Sfaturi pentru o inimă sănătoasă

in Sanatate

inima

Inima, în regim normal, pompează 5 l de sânge pe minut, adică 7.200 l pe zi, bate de 60 de ori pe minut, deci de 31,5 milioane de ori într-un an, ceea ce, trebuie să recunoaştem, înseamnă multă muncă şi efort.

Infarctul presupune blocarea unei artere, ţesutul inimii nemaifiind alimentat cu oxigen, iar stopul cardiac este urmarea unei dereglări a ritmului cardiac, a fibrilaţiei ventriculare, când inima bate de 200-300 de ori, după care se opreşte.

Nicotina accelerează ritmul cardiac, contractă arterele şi creşte presiunea arterială. Constituenţii nicotinei produc angina pectorală, infarctul, arterita şi accidente cerebrale. Riscul se accentuează o dată cu creşterea numărului de ţigări fumate zilnic. Cei care încearcă să se lase de fumat pot încerca să consume seminţe de floarea-soarelui şi o ceaşcă de infuzie de urzici sau ovăz zilnic, timp de 4-6 săptămâni. Seminţele de floarea-soarelui au darul de a reduce pofta de nicotină, iar infuziile fortifică vasele de sânge şi nervii, amortizând impactul renunţării la tutun.

S-a demonstrat că algele au darul de a stabiliza tensiunea arterială, nivelul trigliceridelor, fosfolipidelor şi colesterolului, dizolvă grăsimile din vasele de sânge. Algele pot restabili eficienţa cardiacă, prelungi viaţa muşchiului inimii şi stabiliza ritmul bătăilor ei.

Mâncaţi alimente bogate în beta-carotine: ele pot reduce riscul unui infarct cu 40%. Beta-carotenul poate fi întâlnit în alimente ca: morcovii, varza, spanacul, cartofii dulci, frunze verde închis, piersicile şi algele marine.

Numeroase studii au confirmat abilitatea usturoiului de a reduce tensiunea arterială, fosfolipidele şi colesterolul. El fortifică inima, ajută la creşterea răspunsului sistemului imunitar, reduce trombocitele şi stabilizează nivelul zahărului din sânge. Pentru prevenirea bolilor inimii consumaţi zilnic câţiva căţei de usturoi crud sau gătit. Acesta vă va ajuta la reducerea nivelului colesterolului, răspunzător de atacurile de cord, şi la o mai bună circulaţie a sângelui.

Uleiul proaspăt presat obţinut din germeni de grâu sau seminţe de in este deosebit de hrănitor. Cea mai mare greşeală făcută în domeniul nutriţiei priveşte absorbţia excesivă a hidraţilor de carbon, care sunt lipsiţi de valoare nutritivă şi care se găsesc în: zahăr, dulciuri, făină, băuturi alcoolice. Acestea sunt transformate de organism în depuneri de grăsimi şi cu cât excesul în greutate este mai mare, cu atât creşte şi procentajul persoanelor care suferă de maladii coronariene (angină pectorală, infarct miocardic, ateroscleroză).

Consumaţi în cantităţi cât mai mari cereale, vegetale, fasole, fructe, peşte, seminţe şi iaurt. Cerealele reprezintă cel mai important segment al unei alimentaţii echilibrate. Cerealele nerafinate reprezintă surse valoroase de proteine, carbohidraţi, vitamine B şi conţin, grăsimi, fier, vitamina E şi fibre vegetale. Fibrele acţionează în intestin, absorbind toxinele şi antrenând substanţele nocive. Nu neglijaţi nucile, brânza şi laptele.

Beţi ceai cu aromă de lămâie

El este atât de întăritor pentru inimă încât un batrân spunea despre el: cei care beau ceai cu aromă de lămâie zilnic vor trăi veşnic! Puteţi, să cufundaţi o mână de frunze proaspete de lămâie într-un pahar cu vin alb pentru o ora şi apoi să beţi conţinutul în timpul mesei. Sau preparaţi un oţet cu aromă de lămâie şi folosiţi-l la salate.

Curele de slăbire frecvente, mesele luate în grabă, folosirea purgativelor puternice au darul de a dezechilibra nivelul electrolitic cauzând diverse boli ale inimii. Încercaţi să aveţi un regim de viaţă cât mai echilibrat. Dacă într-adevăr aveţi tendinţe de îngrăşare este bine să consumaţi cât mai multe crudităţi care înlătură pericolul obezităţii sau al slăbirii excesive. Apelând la crudităţi până şi cele mai mici şi superficiale vase de sânge sunt curăţate de depozite, devenind mai elastice şi mai bine irigate. În acest fel se poate vindeca şi hipertensiunea, anghina pectorală şi chiar împiedica infarctul miocardic.

Evitaţi sedentarismul şi faceţi cât mai multă mişcare

Încercaţi să vă petreceţi timpul liber stând departe de televizor, de confortul cu care v-aţi obişnuit şi mergeţi la plimbare, săriţi coarda, înotaţi sau faceţi exerciţii fizice cât mai variate. Acestea vor ajuta la revigorarea plămânilor sau inimii şi vă protejează de bolile cardiovasculare. Important este să faceţi regulat aceste exerciţii, indiferent de vreme şi anotimp.

Dar, dacă suferiţi de o afecţiune cardiacă, dacă simţiţi dureri în zona pieptului sau a umerilor, dacă sunteţi slăbit şi ameţit, dacă rămâneţi fară respiraţie după eforturi de mică intensitate ori sunteţi în vârstă şi nu aţi făcut mişcare fizică niciodată, trebuie să vă adresaţi medicului înainte de a începe o activitate fizică regulată.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web