Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Sfaturi pentru o vedere de invidiat!

in Sanatate

Ochii sunt fereastra sufletului, dar si oglinda sanatatii, reprezentand unul dintre cele mai complexe organe ale corpului uman, cu peste 2 milioane de parti componente. Functia primara a sistemului ocular este vederea, considerata de multi ca fiind cel mai important simt al omului, cu un rol vital in viata de zi cu zi. O dieta echilibrata, impreuna cu protectia impotriva razelor UV si cu precautiile necesare pentru apararea impotriva bolilor oculare sunt doar cativa pasi simpli pentru a mentine o vedere optima. Cu toate acestea, exista o serie de factori care pot influenta in mod negativ vederea, cum ar fi fumatul care dauneaza tesutului sensibil al ochilor si poate duce la cataracta sau degenerare maculara sau obezitatea care creste riscul aparitiei afectiunilor oculare (de exemplu, glaucomul).

Cum ne protejam vederea? Pentru pastrarea sanatatii ochilor, se recomanda adoptarea unei diete diversificate si bogate in nutrienti esentiali cu rol de neutralizare a efectelor radicalilor liberi precum luteina, cat si mineralele si vitaminele necesare pentru buna functionare a intregului organism. Vitaminele A, C si mai ales E, joaca un rol important in mentinerea unei vederi normale. Astfel, morcovii asigura sanatatea ochilor si imbunatatesc vederea nocturna. Cele mai bogate surse de vitamine antioxidante sunt portocalele, afinele, kiwi-ul, grapefruit-ul, rosiile, spanacul, salata, mazarea, fasolea verde, nucile, semintele, lactatele si ouale. De asemenea, consumul de acizi grasi Omega 3 poate preveni si incetini progresia problemelor oculare. Ochii sunt vulnerabili la expunerea prelungita la lumina intensa, de aceea este recomandat vas a protejati vederea cu ochelari de soare cu filter UV.

Luteina – solutia salvatoare pentru ochi! In organism, cantitatea cea mai mare de luteina se acumuleaza in macula (elementul structural al ochiului responsabil de distingerea culorilor si claritatea imaginii). Carenta de luteina poate afecta functionarea maculei. Pe langa rolul de protectie pe care il are aupra ochilor, luteina imbunatateste capacitatea de memorare si infrumuseteaza pielea. Cantitati mari de luteina se gasesc in legumele verzi (varza, varza de Bruxelles, spanac) si in galbenusul de ou. Din pacate, acest compus organic este “pretentios” si isi pierde din proprietatile miraculoase, atunci cand legumele sunt fierte sau cand sunt taiate cu cutitul. Din acest motiv, aceasta trebuie administrata sub forma de preparate speciale. Utilizarea luteinei ca supliment alimentar de catre pacientii care sufera de degenerescenta maculara (AMD), care este cea mai frecventa cauza a pierderii vederii la persoanele cu varsta peste 65 de ani, afectand cca, 25 de milioane de oameni, a dus la imbunatatirea vederii, ceea ce sugereaza posibilitatea de utilizare atat pentru prifilaxie, cat si in tratamentul afectiunilor oculare.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web