Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Somn usor! Cum ii ajutam pe copii sa se odihneasca atat cat au nevoie?

in Diverse

Somnul face diferenta dintre un copil vesel si un unul moracanos. Un somn bun noaptea le da energie pentru toata ziua. In plus, ii ajuta sa faca fata presiunilor sociale si celor create de mediul scolar solicitant. Somnul este fundamental pentru dezvoltarea creierului. Dificultatea de a adormi, somnul neodihnitor sau interrupt, trezitul dimineata si cosmaurile sunt printre problemele cele mai frecvente cu care se confrunta copiii de azi.

Ce inseamna “suficient” somn? Nu toti copiii au nevoie de acelasi numar de ore de somn. Majoritatea prescolarilor dorm circa 10-12 ore. La noua ani, media se apropie de zece ore. Cand ajung la pubertate, copiii inca au nevoie de opt-noua ore de somn, chiar daca cei mai multi nu ajung sa doarma atat. Adolescentii trec si ei printr-o perioada in care programul supraaglomerat, cu multe activitati, se adauga si dezvoltarea fara precedent a corpului si mintii. Aceasta ii face sa aiba nevoie de mai mult somn. Lipsa somnului poate avea ca efect lipsa de atentie la scoala, probleme de memorie, eforcuri inconstante de invatare, iritabilitate si utilizarea energizantelor pentru a compensa orele de nesomn.

Adolescentii si somnul. Un fapt foarte interesant legat de fiziologia adolescentilor este ca ciclul lor de somn este intarziat cu doua ore. Asta inseamna ca nu li se face somn pana noaptea tarziu si, in consecinta, se trezesc tarziu dimineata. La copiii sub 13 ani se secreta melatonina, hormonal care produce somnul, in jurul oreler opt-noua. Majoritatea adolescentilor secreta melatonina in jurul orei 11 seara. Asa ca, mai devreme de aceasta ora, le este imposibil sa doarma, pur si simplu nu pot adormi. La “polul opus” este cortizolul, responsabilul pentru trezire. Acesta este secretat la adolescenti abia in jurul orei 08:15 dimineata, adica, in general, preat tarziu pentru a ajunge la timp la scoala.

Bunele obiceiuri de somn! Iata patru feluri in care ne putem ajuta copii sa aiba un program bun de somn:

  • Ora fixa de culcare. Copiii s-ar putea sa protesteze, dar trebuie respectat un program in timpul saptamanii. La sfarsit de saptamana ii putem culca mai tarziu.
  • Perioada de relaxare. Copilul ar trebui sa aiba pana la 45 de minute de liniste inainte de culcare. Asta inseamna inchiderea televizorului si a altor aparate care il pot distrage, si interzicerea gustarilor si a produselor care contin cafeina.
  • Ritualuri de culcare. Poate fi vorba despre o baie, spalarea dintilor sau cititul unei povesti.
  • Atmosfera. In aceasta camera nu trebuie sa existe televizor sau calculator. In schimb, este nevoie de o atmosfera linistita, intima si cat mai mult intuneric.
Loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Diverse

Mergi la Sus

Politica cookies Mai multe informații

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Politica de confidentialitate

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web