Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

STIL, ORNAMENT, DESIGN

in Arta

Stilul industrial e cel care defineste epoca marii productii masiniste. E. Souriau defineste caracteristicile acestui stil: -valorificarea unor noi materiale sintetice;-tendinta de simplificare a formelor legate de noile materiale; -simlificarea si expresivitatea utilizarii; -lipsa ornamentului supraadaugit.

 

 

Astfel, acest stil e nu numai rezultatul dezvoltarii industriale ci si al unei activitati artistice, intervenind in formarea bunului gust. P. Francastel „arta si tehnica” sustine ca tehnica are un rol dominant in relatia dintre arta si tehnica si ca viziunea estetica a producatorului de bunuri industiale nu poate fi conceputa „in afara coordonatelor stilistice generale ale fiecarei culturi nationale”.

 

 

In acceptiunea postmoderna, ornamentul estetic este perceput mai tolerant ca element al ansamblului decorativ, aspiratie e a adauga „ceva in plus”, obiectelor, peste functia lor. Creatia si inovatia erau prezente succesiv-alternative, in stil si ornamet, pana la a face ca acestea sa izvorasca organic unul din celalalt. In sec XX estetica industiala genereaza o unuformizare in numele practicului, comodului, functionalului, rationalului. Doar individualismul de azi, prin cercetarea pietii, va da lovitura acestei uniformizari. Azi originalitatea si contemporaneitarea nu mai sunt similitudini.

 
Slilul => dintr-un ansamblu de factori (social-economici, baza tehnico-materiala si relatii de productie, fctori naturali, particularitati nationale etc)care actioneaza in vederea formarii unui public receptiv la aest stil. Aceasta sinteza e realizata de designeri. Stilisti se ocupa cu corijarea formei exterioare si a cromaticii (aspectul exterior al unui produs mai vechi).

 
Ornamentul azi ii este mai potrivit ornamentul geometric ecat cel figurativ. H. Read : „ornamentul deriva si este subordonat formei si functiei produsului” si mai considera ca sunt 2 tipuri de ornament: striuctural si aplicat. J. Evans sustinea ca ‚designul determina o noua conceptie asupra ornamentului”.

 
Tendinta potrivit careia forma ar trebui sa derive direct din cerintele de functionalitate, neaga posibilitatile creatoare ale designului. Astfel, a aparut designul expresionist, subversiv, psihanalitic etc.
Importanta stilului si ornametatiei:-stilul e inclus in cadrul categoriilor de baza din estetica vietii cotidiene; -amandoua implicate in estetica produsului ar ajunge sa devina caracteristici esentiale ale unui popor sau ale unei epoci.

 

 

Prin crearea „unui obiect pentru subiect”, stilul ar genera si „un subiect pentru obiect”. Prin aceasta se bazeaza discursul despre rolul educativ-estetic ai esteticii industriale/ designul si contributia sa la formarea idealului estetic al epocii sale.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Arta

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web