Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Sustine metabolismul cu vitamine si minerale!

in Sanatate

Exista vitamine si minerale care au rolul de a sustine buna functionare a metabolismului. Iata care sunt acestea si care este actiunea lor asupra organismului!

VITAMINELE DIN GRUPUL B. Acestea ajuta organismul sa metabolizeze proteinele, carbohidratii si lipidele, moduland reactiile energetice din celule. Asigurarea aportului acestor vitamine este accesibil prin comsumul unei serii intregi de produse precum lactate, leguminoase (mazare, fasole, naut), spanac, ciuperci, carne rosie, ficat, cereale integrale.

IODUL. Auzim frecvent de iod cand cumparam sarea alimentara din comert. La momentul actual aproape toata sarea existenta pe piata este iodata. Iodul este un oligoelement esential functionarii organismului uman, carentele avand urmari grave, ca tulburari de crestere si de dezvoltare a creierului. De asemenea, spre deosebire de alte glande endocrine a caror secetie este independenta de factorii de mediu, tiroida are nevoie de iod pentru a functiona corespunzator. Alimente care contin iod: sarea iodata, legume cu frunze verzi, peste, fructe de mare, produse lactate.

CROMUL. Unul dintre cele mai cunoscute minerale, cromul este strans legate de nivelul de insulina, hormonul pancreatic care ajuta la transformarea glucozei din sange in energia de care celulele au nevoie. Alimente care contin crom: ficat, nuci, seminte, cereale integrale, branzeturi. Se pot folosi si suplimente de crom.

ZINCUL. Despre zinc este bine sa stii ca este un mineral cu rol important in metabolizarea corecta a proteinelor, a carbohidratilor si a grasimilor. Totodata, influenteaza activitatea hormonilor sexuali. Alimentele care contin zinc sunt carnea de vita, de porc, mile, rata, produse lactate, fructe de mare, alune.

 

SELENIUL. E un mineral cu rol important in buna functionare a hormonilor tiroidieni, care sunt responsabili la randul lor de rata metabolismului. Cantitatea recomandata de selenium poate fi procurata direct din alimentatie. Alimente care contin selenium: alune braziliene, seminte de floarea-soarelui, peste (ton, sardine, somon), crustacee (stridii, scoici, creveti, midii), carne (vita, ficat, mile, porc), pasari de curte (pui, curcan), oua, ciuperci, ceapa, cereale (ovaz, orz, orez brun, germeni de grau).

Micronutrienti esentiali printr-o alimentatie diversificata! Desi se gasesc in doze foarte reduse (miligrame sau micrograme) in alimentatia si in corpul nostru, vitaminele si mineralele sunt esentiale pentru buna lui functionare. Organismul uman nu este capabil sa produca cea mai mare parte dintre vitamine si niciun mineral, asa ca trebuie sa le procuram prin alimentatie. Solutia pentru a ne asigura toti acesti micronutrienti esentiali este sa avem o alimentatie diversificata, asadar sa ne alcatuim meniul zilnic utilizand toata gama de produse animale si vegetale care ne stau la dispozitie.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web