Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Topul facultatilor inutile

in Articole

Faptul ca diploma obtinuta nu ne instaleaza confortabil intr-un loc de munca in domeniul pentru care ne-am pregatit nu mai surprinde pe nimeni. Stim cu totii ca flexibilitatea este esentiala, intrucat piata muncii (croita dupa chipul societatii hiper-dinamice in care traim) privilegiaza calificarile multiple, absorbtia perpetua de noi competente, metamorfozarea la cerere, disponibilitatea infinita, relocarile, reorientarile si in general uitarea de sine sub presiunea urgentei gasirii unui loc de munca.

Astfel, educatia formala in care am investit de fapt timp, pasiune si energie se vede redusa la imaginea patetica a unei diplome banalizate de lipsa unei ierarhii riguroase si recunoscute a institutiilor universitare si creditate mai mult sau mai putin de eventualii angajatori.

Aceasta imagine, frecvent evocata, si insotind simpla constientizare a necesitatii unei anumite flexibilitati, ofera viitorului angajat o perspectiva mai degraba descurajanta. Rezultatul ei: studiul real nu mai intereseaza, pregatirea veritabila este ignorata, in timp ce repetam cu totii, somnambulic, o teza care ramane falsa, in ciuda pretentiilor de obiectivitate si realism : ‘’in lipsa diplomei unei facultati din categoria ‘’asta se cere’’, voi face cit mai repede o facultate din categoria ‘’oricare’’, intr-un domeniu pe care nu e nevoie sa-l stapanesc, intrucat ulterior voi lucra oricum in alta arie si voi invata o meserie in mod practic’’.

De ce gindim astfel? Pentru ca asta ne invata titlurile ca ‘’Topul facultatilor inutile’’, care minimizeaza regretabil esenta studiului, lansind clasificari simpliste. Pentru ca ni se spune neincetat ca stiintele umaniste creeaza someri, ca filozofii ‘’stiu nimic in tot’’, ca orele de latina si logica sint inutile – o viziune reductiva si perdanta, a carei varianta extrema este de fapt tristul ‘’eu am scoala vietii’’.

Cei care ne explica ce facultati sint ‘’inutile’’ se dovedesc a fi captivi intr-un spatiu superficial al nevoii de reusita imediata si demonstrata si ignora ireverentios rolul fundamental al educatiei – care este formarea individului. Misiunea educatiei nu este generarea de ‘’angajati’’, ci de indivizi care sustin o societate.

De aceea, nu domeniul in care studiem este de fapt primordial important, ci felul in care ne formam.

Societatea impune perpetuu schimbari atat de rapide si de drastice, incat a paria pe ‘’ce se cere’’ in momentul actual poate fi o decizie mai putin fericita pe termen lung. Intrati pe piata muncii nu vom ramine recipientul informatiilor asimilate in facultate si aplicate cu constiinciozitate timp de 40 de ani. Vom exersa in mod esential insusirea constanta de competente, ceea ce se deprinde studiind orice stiinta, cat timp o facem cu responsabilitate, cu pasiune si interes real pentru cunoastere, cu rigoare, cu o anumita etica a ‘’lucrului bine facut’’.

Intrebarea nu ar trebui sa fie ‘’ce’’ studiem, ci ‘’cum’’ – si anume cu seriozitate.

CITEȘTE AICI ARTICOLUL.

DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem. Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Articole

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web