Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Va aflati intr-o stare de somnolenta continua datorita dereglarii somnului de peste noapte? Iata cateva sfaturi practice pentru a inlatura aceasta problema!

in Sanatate

Daca va aflati intr-o astfel de situatie incepeti sa va observati si incercati sa aflati motivul problemelor dumneavoastra cu somnul. Dupa o noapte bun, analizati ce anume ar putea fi raspunzator de aceasta, la fel ca si dupa o noapte proasta. Corpul este verificat cu teama, in special seara pentru a descoperi daca este suficient de obosit ca sa adoarma: “Oare voi putea dormi la noapte?”, “Oare cum o sa fie noaptea aceasta si ziua care urmeaza, daca nu reusesc sa dorm?” si “Ce as putea face ca sa reusesc sa dorm?”. Multi oameni vietuiesc in cele din urma ca fiind foarte frustrant sa constate ca in ciuda observarii exacte a propriei somnolente in sine si in legatura cu factorii de mediu inconjurator nu pot ajunge la motivul dereglarii somnului lor. Ei constata ca uneori pot dormi bine chiar si in cele mai “imposibile” locuri, iar in urma unor zile frumoase si in conditii optime nu pot totusi sa adoarma. Ei mai constata si faptul ca dupa toate aceste observatii si experiente faptul de a dormi a devenit o problema de-a dreptul imposibila.

Este o realitate bine-cunoscuta faptul ca observarea proceselor corporale involuntare ingreuneaza desfasurarea acestora. Daca v-ati concentra timp de cinci minute asupra miscarii de deglutitie ati avea précis probleme cu aceasta. Deglutitia ar deveni dintr-odata un process “complicat”. Persoanele care se tem sa ia cuvantul in public sufera in mod deosebit de observarea intensificata a corpului lor, deoarece cred ca si ceilalti ii observa in aceasta privinta. Aceasta legitate este valabila si pentru insomnie. Observarea exacta a propriei capacitati de a dormi face aproape imposibila atitudinea de desprindere, si cu aceasta somnul.

Multi pacienti isi prelungesc timpul de stat in pat. Cei afectati de insomnie cred ca prelungirea timpului de stat in pat sporeste sansa de a dormi suficient. Si intrucat stiu ca dorm putin, ei vor macar sa aiba suficienta “liniste”. Multi resimt somnul exclusiv drept o motaiala. Nu rareori sfaturile date de terapeuti si gresit intelese de pacienti poarta vina faptului ca oamenii se straduiesc sa mearga “mereu la aceeasi ora” la culcare. Prelungirea timpului de stat in pat duce insa tocmai la inrautatirea calitatii somnului. Daca nevoia dumneavoastra medie de somn este de circa sase ore, faptul de a sta sapte ore in pat implica in mod logic ca timp de o ora sa ramaneti treaz. De exemplu, sapte ore se obtin daca se mege la culcare la ora 23:00 si va treziti la ora 6:00. Insa multi angajati se duc deja la culcare la ora 22:30 si se trezesc abia la ora 7:30. Aceste noua ore de stat in pat nu prea pot fi umplute cu somn. Corpul invata sa doarma pe alocuri, adica sa se trezeasca mereu. Corpul doarme numai atat cat are nevoie.

Faceti miscare in timpul zilei, pentru ca seara corpul sa poata fi obosit! In mod tipic, persoanele afectate de insomnie incep sa se crute de-a lungul zilei, ei renunta tot mai mult la activitatile sociale, retragandu-se din acestea, si-si limiteaza activitatile sportive. Nu rareori si familia si prietenii sunt implicate in aceasta atitudine protectoare. Prin luarea in considerare a problemelor celor afectati de dereglari ale somnului trebuie dintr-odata sa se faca anumite lucruri, respectiv sa se omita altele. De exemplu, nu rareori cuplurile nu mai dorm impreuna sau renunta la concedii intregi. Aceasta atitudine duce la o fixare si mai puternica cu asteptari corespunzator de mari in privinta somnului (“Acum ma limitez intr-atat incat voi putea dormi bine!”), ceea ce duce insa la o inrautatire a somnului. Prin atitudinea de automenajare se micsoreaza si curba activitatii zilnice. Corpul nu mai este suficient “incordat” la modul sanatos, atitudine numita si eustres. Drept eustres sunt desemnati stimuli pozitivi care mentin organismul la un nivel sanatos de incordare in sensul rezolvarii problemelor. O lipsa de eustres au, de exemplu, oamenii mai in varsta, care datorita reducerii activitatii lor de-a lungul zilei nu mai pot simti seara o epuizare sanatoasa, si in consecinta nici nu obosesc.

Somniferele sunt luate, de regula, cu o anumita aversiune, deoarece ele au adesea renumele de a fi “daunatoare”. Constiinta persoanelor afectate de insomnie pe de o parte si senzatia de a nu mai putea dormi fara medicamente, pe de alta parte duc la un model tipic de administrare a acestora cu doze extrem de reduse a somniferelor, si aceasta ani de-a randul. Adesea tabletele sunt impartite in mai multe parti, ba chiar faramitate, pentru a se prelua cantitati tot mai mici. Multi oameni cred, pe de o parte, ca nu pot dormi “cu adevarat” cu ajutorul medicamentelor, dar pe de alta parte ei nici nu pot renunta intru totul la acestea, caci, “corpul trebuie sa se odihneasca din cand in cand”. Persoanele afectate incearca sa limiteze luarea de somnifere la doar cateva zile pe saptamana. Deosebit de tipica si ingrijoratoare este cea de-a doua tablet ape care o iau unii in timpul noptii daca somnul nu se instaleaza. Aceasta poate duce la o manifestare a abuzului, deoarece somniferele necesita un anumit timp pentru a-si face efectul si au o anumita durata de actiune. Acest efect se poate manifesta in ziua urmatoare daca medicamentele sunt luate prea tarziu in timpul noptii.

Printr-o administrare necontrolata si neregulata a medicamentelor de-a lungul anilor, se poate ajunge la o cimentare a atitudinii si a asteptarilor, astfel incat omul nu mai poate ajunge sa doarma in mod firesc prin propriile sale puteri. In cazul in care pacientii care sufera de insomnie nu constata nicio imbunatatire  a situatiei lor in urma diferitelor incercari de tratament, disperarea lor creste, si nu rareori ei ajung la stari depressive. Devin tot mai iritati si mai putin eficienti in viata de zi cu zi.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web