Stiri Online, Enciclopedie, Revista presei

Vitaminele si mineralele care trebuie consumate zilnic pentru intretinerea unui corp sanatos

in Sanatate

 

Mineralele pot fi impartite in: Macro Minerale si Oligoelementele si Micro Minerale (nu exista alte sisteme de clasificare pe care sa le poti intalni).

Macromineralele  sunt elemente de care un adult are nevoie in cantitati mai mari de 100 mg pe zi. Acestea se implica in principal in structura (oase si celule). Aceste minearale sunt calciu, fosfor, magneziu, sodium, potasiu si clor.

Oligoelementele (numite micro-minerale) sunt necesare unui organism de adult in cantitati de 1 mg- 100 mg pe zi. Ele sunt: fier, zinc, cupru, crom, seleniu, mangan, molibden, iod, flour, cobalt.

Micro-mineralele sunt cerute de organism in mai putin de 1 mg pe zi. Acestea includ: arsenic, bor, brom, cadmiu, plumb, litiu, nichel, staniu, siliciu, vanadiu. Ele sunt toxice in doze mai mari.

In plus, fata de elementele de mai sus, corpul nostru are nevoie de hidrogen, azot, oxigen si  carbon. Aceastea sunt disponibile fie in aerul pe care il respiram, fie drept componente ale materiei vii pe care o mancam.

Calciu

Calciu este mineralul cel mai abundent al organismului. Aproximativ 99% din totalul de calciu se gaseste in oase si dinti, iar restul se gaseste in diverse functii biochimice. Calciul si magneziul sunt necesare impreuna intr-o ratie de aproximativ 2:1. Exceptand calciul specific sau deficitul de magneziu, aceste subsatnte nutritive ar trebui sa fie intotdeauna  vazute impreuna  Un exces al unuia va crea un deficit al celuilalt. Acidul din stomac trebuie sa fie suficient pentru a asigura absorbtia de calciu din alimente.

Cele mai bune surse naturale sunt produsele lactate, semintele de susan, legumele cu frunze verzi si broccoli.

Surse aditionale

Cele mai absorbabile surse suplimentare sunt chelatii de calciu, doar daca in organism exista un deficit de calciu, in acest caz fiind mai bine sa le furnizeze impreuna cu Magneziu si Zinc.

Doza zilnica recomandata admisa este de eproximativ 800 mg pe zi. Calitatea buna  a dietei, inclusive iaurt si un pic de branza, plus nuci, seminte si legume verzi ne va oferi aproape tot calciul necesar daca nu chiar tot. Daca produsele lactate lipsesc in intregime, ar fi indicat sa utilizezi un supliment de calciu/magneziu/zinc de pana la 500 mg de calciu chelat pe zi.

Femeile gravide, femeile post menopauza si barbati mai invarsta trebuie sa suplineasca lipsa cu aceste minerale zi de zi.

Toxicitate

Toate mineralele sunt toxice, daca sunt furnizate in cantitati excesive. Calciul luat in doze mari, in cele din urma va dezechilibra raportul magneziu/calciu si va cauza un alt dezechilibru mineral.

 

Magneziu

Lipsa de magneziu este un deficit de minerale ca si cea de calciu. Suplimentarea cu calciu excesiv creste riscul. Ce mai mare parte de magneziu din corpul nostru o gasim din dinti si oase. Dietele bogate in alimente procesate sau rafinate prezinta frecvent un deficit magneziu. Cei care au problem cu zaharul din sange sunt de regula deficitari in magneziu. Crampele musculare pot fi un semn de lipsa de sodiu, calciu sau magneziu.

Cele mai bune surse naturale sunt nuci, legume verzi, cereal integrale si boabe de soia.

Surse suplimentare

Acestea pot fi aceleasi ca si pentru calciu. Asta inseamna ca trebuie sa iei magneziu pentru echilibrarea mineralelor,cu calciu si zinc. In cazul unui deficit de magneziu , Magnesium Chelate sau Magnesium Orotate sunt bine absorbite.

Doza zilnica recomandata:

Suficient magneziu va fi asigurat de dieta, daca este de buna calitate si nu exista problem cu zaharul din sange sau oricare alta suspiciune ca ar exista o lipsa de magneziu.

Toxicitate:

Relativ sigure, dar nu depasi cu mult doza zilnica admisa.

Sodiu

Sodiul este strans legat de echilibrul fluidelor in corp si de tensiune. Cu cat este mai mult sodiu in tesuturi, cu atat este mai mare tensiunea arterial. Sodiul alimentar se gaseste in general, sub forma de sare de masa si mai mult la nitratii de sodium si glutamatii monosodici, utilizati drept conservanti si arome.

Sursa de sodiu care te poate induce cel mai mult in eroare este apa de la robinet, extrem de incarcata cu sodiu sau alte minerale si saruri anorganice. Semnele unui deficit de sodiu sunt: greata, varsaturile, ameteli, crampe, epuizare si eventual, insuficienta circulatorie.

Zinc

Zincul este un mineral foarte important, implicat intr-o gama lagra de activitati metabolice. Zincul este foarte imprtant in timpul sarcinii pentru a asigura cresterea si dezvoltarea fatului.

Cele mai bune surse naturale sunt stridiile, carnea, ficatul, germenii de grau, semintele de dovleac, semintele de floarea soarelui, cerealele integrale, migdalele, ouale si laptele.

Doza zilnica recomandata este de pana la 200 mg de zinc pe zi.

Fier

Deficienta de fier este probabil cel mai raspandit deficit nutritional din lume.

Cele mai bune surse naturale sunt: organe, cum ar fi ficatul, rinichii si inima, galbenusul de ou, legume si melasa.

Suplimentarea excesiva cu fier poate provoca leziuni hepatice pe termen lung. Fierul poate da constipatie, iar vitamina C poate ajuta la desfacerea intestinelor. Cerintele organismului se pot schimba, insa, destul de repede.

loading...
DESCARCA APLICATIA CYD PE MOBIL
Aplicatie CYD Google Play

Nu sunt un artist, nu sunt un talentat scriitor, sunt om ca si tine. Doar ca diferentele dintre mine si tine o fac obiceiurile noastre si viata pe care o traim. Nu ne invartim in aceleasi anturaje, nu avem acelasi limbaj, la dracu nici macar nu ne cunoastem, dar sigur avem de impartit idei sau am avut aceleasi idei o data, desi repet nu ne cunoastem.

Nu te stiu, nu te cunosc, nu te vad, nu te ating, nu te caracterizez, nu te critic, nu te injur, nu te admir, nu te laud, dar tu poti sa ma critici, aplauzi, caracterizezi, poate chiar si sa ma apreciezi. E dreptul tau, e timpul tau.

Latest from Sanatate

LIKE-ul tau CONTEAZA!Ti-a placut articolul si ai dat LIKE? Inchide aici
Mergi la Sus

Copyright © 2016 by CYD.RO. Toate drepturile sunt rezervate
Designed by Dianys Media Solutions - realizare site web - creare site web